Premiärflugor

Så här på våren när isarna går och flugfiske prylarna åker fram och man som vanligt inte har bundit hälften av alla flugor som man skulle binda under vintern så slår mig en sak.
Vilka flugor ligger oss närmast om hjärtat vid premiär fisket? Har ni någon favorit som år efter år får förtroendet vid premiären?

Själv så brukar jag ge det guldribbadeharörat med guldskalle chansen vid premiär fisket i regnbågssjön.

Förmodligen så har ni andra favoriter till premiären.
 
den här känner vi igen.. Näää, jag tänker inte säga vilka mina favoriter är i år igen!! Men jag tänker berätta att jag i vinter bundit upp ett gäng OTROLIGT fula husmaskar som jag hoppas kommer att ge mig lycka och framgång i mina nya hemmavatten.. :) Nu jävlar ligger fisken illa i det!!hehehe
 
förtyngd haröra o långhårig montana med sjunklina har gått bra på regnbågen i GBG trakten nu för mej
 
Fimpen

Fungerar alltid för mig! Nåja.. ibland i alla fall. Vad är då fimpen! Jo det är en marabou streamer helt i vitt med eventuellt ett rött graghackel. Brukar förtynga den med några varv koppartråd vid huvudet så att man kan få den att simma så där ryckigt och förförande.

Skitfiske /Mats http://www.fiskedagbok.se
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.