Adrenalinkick!!

Hej på er alla!

Köpte mig en Giant Anthem2 för någon vecka sedan, inversterade i Shimanoskor och tillhörande SPD-pedaler(ny på detta, coola möjligheter, lite lurigt vid stopp bara). Var idag ute på premiärtur med hojjen. Kan bara säga ADRENALIN!! Har länge letat efter en "motionsform" som tilltalar mig och jag tror att jag hittat den. Detta var det häftigaste jag upplevt på många år. Var ute mycket som barn i skogen och åkte "cross". På den tiden fanns inte dämpare vilket gjorde cyklingen till ett stort lotteri. Med dämpare var det en helt annan sak!

Väl färdig med mitt "lopp" så började frågorna. Undrar hur långt jag cyklat, hur mycket energi har jag gjort åt osv. Har nu surfat ett tag för att hitta något som kan ta hand om hastighet, kadens, puls, GPS helst på armen. Då kan man ju använda den även om jag skulle få ett ryck och komma ut och springa.

Så nu till min fråga.
Finns det ett bra "UR" som skulle kunna ta hand om detta?
Tipsa mig gärna om detta ifall du vet något.

Samtidigt en fråga om kläder. Skulle gärna ha tag på kläder som jag kan använda ner till ett par minus utan att frysa ihjäl. Vill helst inte ha kläder som sitter åt, utan gärna lite "lösa" vattentåliga.
Tips??!

//Kjell
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.