Har någon tipps på fin åpaddling ca 5 dagar?

Hej!

Jag och en vän tänkte paddla kanot 5-6 dagar i sommar och söker tipps på fin paddling. Gärna i Södermanland, Östergötland eller Småland. Vi färdas med Kanadensare : )

Tack på förhand...
 
Kanotleden Sörmland

Hej!

Jag och en vän tänkte paddla kanot 5-6 dagar i sommar och söker tipps på fin paddling. Gärna i Södermanland, Östergötland eller Småland. Vi färdas med Kanadensare : )

Tack på förhand...

Jag rekommenderar Kanotleden från Ändebol, via Katrineholm till Nyköping. Jag har bra paddlat turen Ändebol - Katrineholm och den var otroligt mysig och fin. Tror det var 4-5 lyft på den sträckan. Massor med bra tältplatser och fina åar/kanaler att paddla i. På vissa ställen mycket vass vilket gjorde det svårt att pausa i land.

Eftersom det är en markerad (på karta) kanotled förmodar jag att det finns broschyrer/kartor att få från ngn turistbyrå. Vi gick på vanlig karta, frågade oss fram och lokalsinne då det ibland inte var helt klart hur man skulle paddla.

Vi hyrde kanadenare på Djulö camping som körde oss ut mot en avgift.

Kan verkligen rekommendera denna tur för alla familjer som proffs då den var mycket vacker och går genom fågelskyddsområde. Vi såg bla häger, tranor, stor lom,mfl.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...