Salomons kundtjänst

Efter att länge ha letat efter en ersättningsaxel till mina Pilot 9 Pro så hittade jag numret till Salomons Svenska agentur, och de bara tog mina uppgifter och lovade att axeln kommer med ett brev. Suverän service!
/R
 
Standard?

Efter att länge ha letat efter en ersättningsaxel till mina Pilot 9 Pro så hittade jag numret till Salomons Svenska agentur, och de bara tog mina uppgifter och lovade att axeln kommer med ett brev. Suverän service!
/R


Låter ju toppenbra! Men är det inte vanliga standardaxlar till dina Pilot pro?

Mvh
J
 
Vad är då standard? ;-) Mina är i lättmetall, lätt koniska i insex-sidan och gängas direkt i ramen i den motsatta. Påminner mycket om en vanlig bult med försänkt huvud. Salomons "reparations och reservdelsask" saknade den sorten när jag frågade hos Intersport. Jag hittade inget som vid en snabb anblick såg ut att vara en modern ersättare.
/R
 
Vad är då standard? ;-) Mina är i lättmetall, lätt koniska i insex-sidan och gängas direkt i ramen i den motsatta. Påminner mycket om en vanlig bult med försänkt huvud. Salomons "reparations och reservdelsask" saknade den sorten när jag frågade hos Intersport. Jag hittade inget som vid en snabb anblick såg ut att vara en modern ersättare.
/R

Ja det låter iallafall som "standard", dvs axlar som används i de flesta olika inlinesramar. Sen kanske Salomon har annorlunda gänga och/eller tjocklek men det tror jag inte.....min fru har ett par Salomon och såvitt jag kommer ihåg passade mina axlar jag använder på mina Powerslide ramar även där.
Men, men...nu löste det ju sig för dig via Salomon....gratis är bra :)

Mvh
J
 
Gratis är JÄTTERBRA! :) I brevet fanns tre stycken axlar av rätt dimension, och även med gängor för att montera bromsklossen om man nu vill. Enda skillnaden är att de nya är i stål.

Nu ska jag bara övertala Linköpings Kommun om att det är sommar och att de måste sopa upp gruset.
/R
 
Nu ska jag bara övertala Linköpings Kommun om att det är sommar och att de måste sopa upp gruset.
/R

Hmmm...ja här i Gbg har vi haft en sån usel vinter att gatubolaget och co inte ens har plockat ut sandnings- och grusbilarna på de flesta inlinesvänliga cykelbanor. Därför föll det sig i år att premiärturen på inlines hände före skridskopremiären på naturis.....!


J:)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
najp Hur mycket töjer sig Salomons Inlines skor ? Inlines 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...