Vad gjorde du i påsk?

Själv var jag hemma och renoverade lite i lyan. Det blev en dag med bouldring på La:Essingen, men inget mer.
Nu hoppas jag att du utnyttjade påsken bättre än jag! Vart var ni? Hur länge? Sukta mig bara.. =D
Lägg upp lite bilder på era äventyr vettja?!
 
Påskvandring i Roslagen

Påsken tillbringades på Roslagsleden tillsammans med min sambo, en led som fortfarande innehöll alldeles för mycket snö. Det blev en kortare tur än planerat, med mycket pulsande, men otroligt lyckad ändå. Sov i vindskydd två nätter brevid Oppsjön respektive Trehörningen. Vi hade sällskap av ugglor, ormvråk och en ensam förvirrad sångsvan som uppvisningsflög några varv runt Trehörningen. Andra sångsvanar såg vi i flykten.
Vid Trehörningen blev vi lite skrämda vid skymningen av skottlossning, som visade sig vara islossning. Vilka häftiga ljud isarna ger ifrån sig vid den här tiden!
(Vi använde nästan uteslutande Jukka-sticka för att få fyr på våra matlagningseldar... :))
 
Jag och mina barn, samt 2 kompisar med barn, tog en tur till Lunsentorpet, en raststuga längs Upplandsleden. Strax söder om Uppsala. Inte långt,(5km) men tungt, Massa god mat o lyx . Och barnen på bob efter.
Sov där natten mellan skärtorsdagen och långfredagen.
Barnen var överförtjusta, ville flytta dit :)

Riktigt kul, kan jag rekommendera.

/Tommy
 
Saltpremiär

Det blev premiärdopp för kajaken i saltvatten. Många timmars paddling kors och tvärs bland öarna söder om Grebbestad. Slarvade tyvärr med solskyddet i ansiktet. Men det var i övrigt kanon, 2m/s varm ostlig vind.
 
Jämtlandsfjällen

Eftersom min syster gör praktik på Storulvåns fjällstation bestämde vi oss för att överraska henne. Efter lite konspirerande med hennes lärare och chef där uppe lyckades det hela, och när vi dök upp med hundar och allt blev hon väldigt överraskad :)

Sedan följde tre dagars turåkning, varav två i strålande solsken på hård skare (det gick alltså att åka överallt! Enda problemet var att det gick lite väl snabbt utför när det började flyga upp ripor framför nosen på vår jämthund...) Lite telisåkning på getryggen hann det bli också, så helgen var perfekt!
 
Jag jobbade hela påsken. Turister kommer ju till fjällen på påsk, och då måste man ju jobba ;)

Sen så lyckades jag bli sjuk idag, så mina lediga dagar imorgon och övermorgon går väl bort antar jag.
 
Jag travade runt på Sånfjället med snöskorna och sov 2 nätter i tält. Rätt dimmigt igår, sikten var väl 3-4 rödkryss. Imorse vaknade jag 05.30 och stod på högsta toppen i lite blåst och moln kl 07.45, kändes ganska hurtigt. Björnen sov tyvärr. /jarl
 
Fiske och skidor å sånt.. och vilket kanonväder!!!
Så här såg det ut i 1+ vecka i sträck, helt otroligt! (rogen/femundsmarka). :)

cpic42484a851b65d.jpg


cpic42484a1d92b4c.jpg


cpic424849ff691f1.jpg
 
Hemmavid

Snön smälter i Uppland, blött har det varit och friluftslivet har varit sparsamt denna helg.

Kulturaktiviteter med sonen, Wasamuseet. Knivsta badhus och siminlärning med sonen, silvergrodan förra helgen, silverfisken denna.

God mat, gott vin vilket hör mitt liv till, två nya böcker Ekervalds biografi över Cèline, Peter Englunds senaste essäsamling.

Cykelpremiär, körde skärtorsdag, långfredag, påskdagen och annandag påsk 157 km totalt, sonen deltog i 14 av dessa. Det är skönt att cykla.
 
Jag gick en sväng runt sjön här hemma i bäckefors. Det tog tre dar, men då sprang jag inte runt. Så här såg det ut andra kvällen(tisdag?) Det var härligt att äntligen komma ifrån Götet. Imorgon går jag tillbaka upp till sjön.

cpic42486886f134d.jpg

[Ändrat av sunderlux 2005-03-28 kl 22:34]
 
Höll på att trampa på årets första huggorm som låg och lapade sol vid en klippa.
vi var ute vid mälaren och grillade lite.
vi hittade en lite dyrare segel jacka och en fender 20 meter upp på berget ovanför grillplatsen.

samt rekade lite platser för sommarens kajakande.
 
Isdykning

Hade en underbar dag med isdykning på långfredagen. Kanonväder, bra sikt och 30 cm kärnis. Se vad skönt jag hade det.

cpic4248e0955eada.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Per o Cecilia Mocambique i påsk Övriga aktiviteter 1
Jonik Upplevelse under påsk i Östergötland Övriga aktiviteter 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.