Ny butik Sthlm

Behövs

Alpinisten; sa:
Ngn som känner till ngt om en ny friluftsbutik som ska öppna i Sthlm? Ska tydligen ta upp kampen med Naturkompaniet....

Har inte hört att det ska finnas någon ny butik på gång.
MEN i Sthlm där Naturkompaniet har köper upp fler och fler butiker för att ta död på all konkurans och vill tvingas oss att handla hos dom, här behövs det verkligen fler butiker som vågar utmana Naturkompaniet.

Egentligen vore ju Sthlm en perfekt marknad, fler och fler utifrån landet flyttar hit dom är ju mer vana att röra sig ute i naturen än oss Sthlmare.
Fler och fler Sthlmare ger sig ut i naturen för att fly stressen i stan.
Sthlmare börjar nog bli trötta på att tvingas handla på Naturkompaniet.

Jag skulle själv starta en om jag hade ekonomiska möjligheter.

Vet du att det ska öppna en ny butik så skriv det istället för att fråga.

MVH KIM
 
tigertamjaren; sa:
Man blir alltmer tveksam till många inlägg här på Utsidan. En skugga av misstro faller också över oss som inte skriver av ekonomiskt egenintresse.

/ G

Jag undrade alltså om ngn känner till ngt om en ny butik som ska öppna... den samlade kunskap som finns på Utsidan är sannolikt mycked lämpad att besvara denna fråga.
 
Alpinisten; sa:
Jag undrade alltså om ngn känner till ngt om en ny butik som ska öppna... den samlade kunskap som finns på Utsidan är sannolikt mycked lämpad att besvara denna fråga.

Och om någon vetat att den butik var på gång, eller skulle till att öppna en själv, hade denne säkerligen talat om det för oss. Det är sällan nya butiker öppnar i hemlighet så att man måste efterlysa dem.

Men det finns flera butiker som inte är Naturkompaniet. KG är en av dem, som jag brukar använda mig av.

mvh Christian
 
Alpinisten; sa:
Jag undrade alltså om ngn känner till ngt om en ny butik som ska öppna... den samlade kunskap som finns på Utsidan är sannolikt mycked lämpad att besvara denna fråga.

Det var inte min avsikt att kasta dynga på en oskyldig, och jag ber om uräkt om jag gjorde det. Men vi har just haft en mycket märklig tråd med många nyregistrerade medlemmar som agerade "under täcket" i kommersiellt egenintresse. http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=23458

Jag såg ditt inlägg, svaret på det, kollade din profil (nyregistrerad medlem) och skrev mitt svar från det.

"En skugga av misstro faller också över oss som inte skriver av ekonomiskt egenintresse. Så är det ju. Ber alltså om ursäkt om jag felaktigt kastat en misstanke över dig / ditt inlägg.

/ G
 
Om Inlägg på Utsidan

tigertamjaren (Gunnar Andersson)Skrev-
"Man blir alltmer tveksam till många inlägg här på Utsidan. En skugga av misstro faller också över oss som inte skriver av ekonomiskt egenintresse."
______________________________________________________
Några ord i rättan tid! Jag tycker Du pekar på en viktig aspekt och som börjar bli allt mer uppenbart. Följ trådarna på "Skoj med GPS" ett tag så förstår Ni vad jag menar. Speciellt de som handlar om kritik av svenska prisnivåer samt frågor om råd vilken GPS som är att rekommendera. Till att börja med kunde forumet byta namn till Skoj med Garmin GPS! Med den agressivitet och otrevliga ton som en del bemöter inlägg som handlar om andra perspektiv än det som gynnar de svenskas generalagenterna och handlarna kan man lätt förstå att några medlemmar agerar som "ulvar i fårakläder" utan att generas. Jag tycker att redaktörerna för Utsidan borde reagera i dessa fall och åtgärda på lämpligt sätt!
 
vänta nu här... det är väl fortfarande öppet att rekommendera speciella produkter, affärer, web-siter osv utan att det räknas som "reklam" - eller?

självklart skall kommersiella inlägg från företag osv som bara syftar till reklam inte förekomma - men för oss andra måste det väl finnas en viss frihet?!

om jag skriver att "garmin GPS modell xx är jättebra" ska det räknas som reklam då? eller är det bara så att jag kanske bara har testat den modellen från garmin - och inte har så många andra tillverkare/modeller osv att jämföra med?

nej jag tycker att vi ska ha ett öppet forum - och sen får utsidans redaktörer avgöra om någon persons inlägg börjar gränsa till reklam / troll eller något annat icke-önskvärt beteende! det är bara att rapportera det vidare så fixar dom detta (total tilltro till redaktörerna ;-)... annars måste jag säga att ovan nämnda sträng: http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=23458
var fantastiskt kul och ett bra exempel på när någon kör igång marknadsföring på riktigt! Bra försök - men blodhundarna var honom på spåren direkt!

mvh / calle
[Ändrat av ghostface 2003-11-18 kl 16:18]
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...