Sharm-el-shake?

Hejsan jag undrar om nån har varit ock dykt på sharm-el-shake. Om det isf var bra?
Eller fins det nåt bättre ställe i anslutnig till det?
 
Sharm-el-sheik, mycket fin dykning! Det är ju tokvarmt med all öken omkring. Jag var där för några år sedan och såg en hel del 'sällsynta' djur, manta, havssköldpaddor(stora) och revhaj. Det finns dessutom en hel del vrak att dyka på. Alltifrån tankers, krigsskepp och toalettstols transporter....

rekommenderas!
 
Turistvarning!

Sharm är väldigt väldigt turistigt så om du inte gillar neonskyltar och resturangkedjor så skulle jag föreslå att du bor utanför orten. Dahab ligger en bit norr om Sharm och är trevligt, avspännt, har mysiga resturanger och kul besökare. Lite närmare Sharm finns Sharks Bay som har några bungalows och en liten resturang på på en strand förvånadsvärt omärkt av turistkomplexen runt om. Båda ställena finns med i LP om jag minns rätt. Vad som finns söder/väster om Sharm vet jag inte så det får nån annan förtälja.

För att glida lite på ämnet så har en UCPA ett dykcenter i närheten av Hurgada - det beskrivs som en idyll mitt i ingenstans. Och när du ändå är i Egypten så missa inte Konungarnas dal, det är storslaget!

Linda
 
Egyptens pärla!

Sharm är kännt för sin "lyxturism" det är ganska dyrt, ganska trist men trots allt ett bra ställe att dyka.
Dahab är ett bättre ställe att dyka och bjuder på betydligt roligare kännsla vid sidan om dykningen. majoriteten av de som kommer dit är budget resenärer och deltar inte i unkna paketresor. Lite som Koh Samet eller Koh Tao i Thailand.

Jag har tidigare här berättat om Egyptens pärla och ett av de tre bästa dykställena i världen, men det tål att repeteras.

MARSA ALAM. södra Egypten.... AAAAhhhhhh!
Reven börjar 20 meter ifrån din säng, inga människor som skriker och skitar ned, bra guider och fantastiskt rent och orört.
Hej
 
Liveaboard

Åk på en liveaboard istället, du kommer inte ångra dig. Kanonbra dykning och skön avkopplande livsstil ombord. Både norra, mellersta och södra delarna av Röda havet är värt mist ett dykbesök (läs en liveaboard resa). Jag har provat. Du kommer inte bli besviken.

/Tommy
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
callew Handla utr. i Sharm e.s. eller hemma? Dykning 1
Sharm el Sheik Dykning 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...