Turf, gör vardagen till ett äventyr!

Jag är rätt kass på sånt här, men kan det vara så att mobilen sorterar bort appar som inte fungerar med den version av operationssystemn man har?

Jag är själv rätt kass på sånt här men tror att du alldeles rätt. Det ska vara någon viss androidversion för köra Turf och jag vet att jag har letat efter appar som jag inte ser. Förmodligen för att min androidversion var för gammal. Turf funkade i alla fall. Jag har android-ver 2.2.

thomas
 
Jag tror inte att något datum är uttalat. De vet om att det är stor efterfrågan, men de är två utvecklare har jag för mig som driver detta vid sidan om annat arbete. Serverkostnader och marknadsföring tas från egen ficka och spelardonationer. Sponsorer står för vinster. De vill inte heller fylla appen med reklam för att finansiera. Så, jag gissar att tidsbrist är den största orsaken till att det tar tid...

Nooo, blev ju sjukt sugen. Har suttit och surfat runt lite på turf.com, verkar grymt. Får väl försöka hitta en billig begagnad andriod-telefon. Någon som har en till salu kanske? :)
 
Nooo, blev ju sjukt sugen. Har suttit och surfat runt lite på turf.com, verkar grymt. Får väl försöka hitta en billig begagnad andriod-telefon. Någon som har en till salu kanske? :)

Det finns en tråd på forumet om just turf-mobiler där folk recenserar det dom använder. Säkerligen finns det någon äldre modell som är bättre än andra, som kan hjälpa dig i letandet :)

Här är tråden:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=1314


Och jag har 1.6 som säkert är rätt gammalt. Suck!
Det kanske är möjligt att uppdatera till en senare version manuellt på något vis. Är dock dåligt insatt i hur det skulle gå till eller hur man listar ut. Min (hyffsat nya) uppdaterar sig automagiskt och före alla andra, så jag har inte det problemet.


Utöver nyhetsartiklarna och de youtubeklipp som jag länkade i första posten finns också ett par turfbloggar. Dessa hittar man på startsidan en bit ned till höger. Min egna kan hittas i min profil här på utsidan.
 
Senast ändrad:
Tack för tipset, vilken telefon använder du? Hur funkar den?

Samsung 'Google' Nexus S. Den kom i slutet av 2010/början 2011 och har haft min nu i ca 16 månader. Jag tycker att den fungera bra. Den är "android native" vilket betyder att den kör originalversionen av android (medans andra telefoner har någon viss anpassning av operativsystemet). Det leder till mindre junk man får med automatisk, lättare att anpassa så som man vill ha den och inte minst får man uppdateringar så fort de släpps, medans andra behöver vänta på anpassningar av uppdateringarna.

I övrigt så är jag helnöjd med den förutom formen på telefonen som är lite tjockare i ena änden, samt är den lätt bananböjd. Detta leder till att få tillbehör så som väskor passar. Däremot så är formen helt perfekt för att ha i fickan.

Telefonen har också åkt i backen och asfalt ett flertal gånger och har klarat sig bra. Nu efter 16 månaders användning utan plastfilm på displayen eller något "case", så är telefonen ändå rätt fräsch. Någon repa i displayen har jag, men den är högst kosmetisk. Den har också använts ganska frekvent i fuktiga miljöer (t.ex. fuktiga byxfickor, använd i regn för att kolla turfkarta osv) utan några problem.

Annars är den som vilken smartphone som helst. Jag har dock 4st 3800mAh-batterier inköpta så att jag inte behöver oroa mig för batteritiden som annars är ytterst begränsad med full skärmstyrka, gps och turf igång (drygt 2h! Turf äter batteri). Nu kan jag turfa mer än ett dygn i streck om så behövs ;).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
heladagen Någon som testat Turf? Övriga aktiviteter 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...