Dagens bild! Visa din vildmark!

Hej!
Jag satt och kikade på bilder från helgens turer på skidor, väldigt trevligt.
Så det kanske kan va kul att få se vad andra håller på med..

Jag börjar!

finvader.jpg

Lördagens tur var underbar, på land är den mesta snön borta, men ute på havet så var det finfint! Kallt när jag fikade, nu är en dunväst på väg med posten.


isvatten640.jpg

Söndagens skidtur, en trevlig tur, trots väder och före, skidorna gled bra trots allt, en god överaskning!

Båda bilderna är tagna i samma vik, kanske sista turen hemmavid..
 
Blyg? Nej, med IT-inkompetent verkar det som. Jag lyckas inte infoga en bild hur jag än gör. Har provat alla tips. Till och med att kopiera föregående inlägg för att få in bilden. Jag har givit upp, måste vara min dator de är fel på...

Annars hade ni sett en bild här på solig vandring i mjukt böljande vårlandskap.
 
Karolina P; sa:
Blyg? Nej, med IT-inkompetent verkar det som. Jag lyckas inte infoga en bild hur jag än gör. Har provat alla tips. Till och med att kopiera föregående inlägg för att få in bilden. Jag har givit upp, måste vara min dator de är fel på...

Annars hade ni sett en bild här på solig vandring i mjukt böljande vårlandskap.

Okej, då är det väl inte med med det, än att jag visar hur du gör :)

Gå in på http://imageshack.us/ till höger har du uppladdnings-biten, se till att efter "upload:" så ska file va ikryssad. klicka på bläddra/browse, sök fram din bild. klicka på OK, om du vill registrera dig, fyll i din mailadress (då kan du i efterhand se vilka bilder hu har uppladdat, går inte annars!), i så fall får du ett mail ang det.

Klicka i resize image rutan, välj 640x480 i listan bredvid.

Klicka på "host it!", detta kan ta några sekunder, du får upp en lista med kod..

Kopiera raden längst ner, dvs adressen bredvid "Direct link to image", där har du ett url direkt till din bild.

Gå sen till utsidan, i ditt inlägg så skriver du
url-som-du-just-kopierade[/img ] (fast utan mellanslag i [/img ] måete göra så för att det ska synas)
Så kommer bilden visas där, i en storlek som är lagom till forumet.
Funkar även fint med stående bilder..

Lycka till!
[Ändrat av lleberg 2007-04-03 kl 13:03]
 
Lycklig över att inte längre vara IT-inkompetent, här kommer en bild till:

svampmoln2nu4.jpg


Någon meterolog som kan förklara det här molnet? Det är inte en kärnladdningssprängning...
 
solndegngbeisfjordennarxi0.jpg


En till som försöker lära sig tekniken... Hoppas att det funkar. Bilden visar vår tältplats med utsikt över Beisfjorden, Narvik, och är tagen i början av augusti 2006. Det var en jobbig vandring dit, men utsikten gav lön för mödan. När vi vaknade på morgonen hade vädret slagit om och vi såg bara ett fåtal meter pga dimman och vi hade fullt sjå att hitta ledmarkeringarna.

hälsningar Liselott
 
Almgren; sa:
lleberg; sa:
Var är dom från? och när är dom tagna.. :)

Första är tagen i oktober och den andra i november 2006.

Med FireFox och FXIF får man fram mycket ur en bild.

Christian

Ja, jo.
Det var ju lite uppmaning om att man kan ju berätta med några ord om bilden och vad den visar också, så man får nån sorts anknytning till vad som visas, jag är mer sugen på aktiviteter och upplevelser än braa fina solnedgångar :)

Men inte måste man!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thomalin Dagens aktivitet? Övriga aktiviteter 2135

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.