Ny bok om Kuststigen

Hejsan
Förra året gavs en ny bok ut om Kuststigen. Den finns att köpa och även som e-bok på svenska och engelska.

Goggla på Kuststigen så hittar du mer information.

//Anders
 
Kuststigen är en fantastisk led. Rekommenderas!
Men, den är inte sammanhängande på något sätt. Vissa sträckor är längre än andra men alla hänger inte ihop, och absolut ingen "avstickare" från Bohusleden.
Utgick i torsdags från Uddevalla med siktet på Lysekil. Jag tänkte jogga sträckan. I boken står det att etappen från Uddevalla till Råssby är 11 km lång. DETTA ÄR FEL! Den är 21 km lång. Vilket kändes som en dålig start...utgick från Uddevalla kl 22.30. Med 8 kg joggpackning.
Boken kostar 80 kr (eller gjorde i onsdags i Uddevalla turistbyrå).
Pm:a mig om ni önskar mer info.

P.S. Tack AndersKG för infon.
 
Det är sant, så räkna med att bli blöt. Men ju fler som använder den desto mer upptrampad blir stigen.
 
Nu bumpar jag en gammal tråd här.
Jag och en kamrat tänkte vandra norra delarna av bohusleden och fortsätta upp på kuststigen i Norge, åtminstone till Halden. Täcker bokens kartor även Norge?
Var får man tag på boken idag, finns det andra källor för.kartorna på norska sidan? Mina google-kunskaper har inte ens gett mig kartor för svenska delen...
 
Vart skall du kliva på bohusleden, kliv på i Dingle eller Hällevadsholm o kör den öde fetingrundan uppåt.Sen brukar väl folk kliva in Norge innan etappen tolvmanstegen nånstans.

Jag har inga av böckerna dock
 
Vi tänkte starta i Strömstad och gå "baklänges", oklart dock var leden mot Norge viker av, blir det för kort är det ju ingen poäng. Annars får det bli vid dingle, personligen går jag gärna över kynnefjäll.
 
Strömstad blir ju löjligt kort innan du kan kliva in norska stigar.
Efter Idefjordon tar slut om du inte orkar simma.
Så kör från Dingle.
Tyskar o så som redan gått bohusleden brukar börja i Strömstad
som start på sin Norgetur - kolla med turistbyrån i Strömstad.

Bohuslänsmuseum i Uddevalla verkar folk ha fått tag i kartor.
Tråd https://www.utsidan.se/forum/showthread.php?p=492745

Iaf så är kartor nödvändigt för det kan vara lite dåligt märkt
Längs soteleden och kusttigen man får vara lite redo och improvisera.
Det är inte som bohusleden som är välmärkt
 
Strömstad blir ju löjligt kort innan du kan kliva in norska stigar.
Efter Idefjordon tar slut om du inte orkar simma.
Så kör från Dingle.
Tyskar o så som redan gått bohusleden brukar börja i Strömstad
som start på sin Norgetur - kolla med turistbyrån i Strömstad.

Bohuslänsmuseum i Uddevalla verkar folk ha fått tag i kartor.
Tråd https://www.utsidan.se/forum/showthread.php?p=492745

Iaf så är kartor nödvändigt för det kan vara lite dåligt märkt
Längs soteleden och kusttigen man får vara lite redo och improvisera.
Det är inte som bohusleden som är välmärkt

Vi tänkte få ihop 12-15 mil. Det är väl ca 4 mil Strömstad-vassbottnen tror jag? Kanske är bättre att få tag på kartor över den delen av Norge och traska efter eget huvud istället för att följa en (eventuellt dåligt uppmärkt) led?

Ska kolla med både Uddevalla och Strömstad. Tack!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...