Längre leder

stugun??

Vart ligger de där "Stuguberget finns en helbultad 5/5+ också som är uppåt 70-80m. Bredvid denna går en mixad, dvs halvbultad led som är lika lång och även den runt grad 5 i förhållande till onda ögat och finns de med i föraren på sverigeföraren?
 
De heter Sverige och Finland och finns med på sverigeföraren, de ligger ca 100 m vänster om Onda Ögat. Jag ser dock att jag överdrivet en aning, de står som 6 (Sverige, mixade), och 6/6+ (Finland, helbult). Den helbultade är dock 5+ hela vägen med undantag för ett punktcrux på andra replängden, en slags mantling om jag inte missminner mig.
 
Om jag får ställa en fråga i en död tråd, lite synd att gravgräva, men ville inte skapa en ny tråd, just angående 40m leden på grännaberget, på sverigeföraren.se står det 6+11 bultar, då jag är relativt ny inom led klättring undrar jag varför 6+11, och inte 17 bultar?
 
Om jag får ställa en fråga i en död tråd, lite synd att gravgräva, men ville inte skapa en ny tråd, just angående 40m leden på grännaberget, på sverigeföraren.se står det 6+11 bultar, då jag är relativt ny inom led klättring undrar jag varför 6+11, och inte 17 bultar?

Utan att veta något om leden mer än det du skriver så verkar det som att det är 6+11 bultar på leden. Hade det varit 17 bultar hade det stått så.


6 bultar på en replängd, därefter 11 bultar på en annan replängd. Sedan kanske det är 6 ledbultar + standplatsbultar, plus 11 bultar + standplatsbultar, eller så är standplatsbultarna inräknade...
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...