Klippor i Roslagen

Det finns snart!

Har hittat ett ställe! Några repturer ca 5st 6-8m. Har bultat och ska bulta lite till i sommar. En hel del boulering också. Man åker en bit in vid kaggeboda livs.
 
Schysst! Vad är det för svårighetsgrad och karaktär på lederna. Behöver du hjälp att rensa och borsta?
 
Om ni känner för att åka ner mot Åkersberga så finns det en liten klippa strax utanför vid Skärgårdsstad. En hel del är bultat och är som högst runt 10 meter, grad 4 och uppåt. Vissa leder har inte klätrats på ett tag och en del är traditionellt säkrade. Finns som kartpunkt här på utsidan, strax norr om Åkersberga centralort.

//David
 
Det lättaste repturen är väl ca:5 och svåraste 8 nånting, har inte satt den ännu. det går att borsta fram en lätt till. Det behövs borstning av boulders, har inte klättrat speciellt mycket därute så jag vet inte riktigt hur många problem som finns.vill du ha vägbeskrivning så får du maila mig. mickeedholm@hotmail.com.
 
Hallå!
Vi i Norrtälje klätterklubb har ett rätt stort boulder system en bit utanför rimbo.
Finns grader från 4or - 7b tror jag.

jag tycker att det är riktigt bra!
 
Boulder system en bit utanför rimbo.

Hej.

Vart någonstans ligger den?

Intessant eftersom jag har stuga i Norrbyggeby utanför Rånäs.

Samt tränar normalt i Fadderbyn, Upplands Väsby.
Tacksam för svar...
 
Hej. sök upp oss på facebook Norrtälje klätterförening
Så ger vi gärna vägbeskrivning och hakar gärna med ut =)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...