El Chorro 4 feb till .....

Hej. Jag har tänkt att boka en biljet till Spanien/ Malaga/ El Chorro. Jag har fått väldigt stort intresse för klättring och har hört så gott om El Chorro. Jag har lite tid att njuta på så jag har tänkt boka enkel resa. Vill stanna ca en månad och prova klättringen runt om där. Jag är väldigt ny på det här med klättring men jag gillar det.
Tanken är att jag ska investera i en fin tält och stormkök. Det kan vara fint att ta sin tid med att laga mat.

Nån som kan ge mig lite tips som har varit där för?. Det finns rätt mycket info ute på internet men det är alltid supert med lite mera.

Om det är nån som vill göra mig sällskap och vill klättra och vandra, hör av dig för mera info.


;D
 
I el chorro bodde vi i tält intill nån sorts vandrarhem eller klättercamp. Då använde vi det gemensamma köket och kunde hänga under tak, rätt juste. Men det var några år sedan, så jag vet inte vad som gäller idag. Men el chorro är juste för du får mycket klättring utan att köra bil. Räcker nog i många veckor!
 
I el chorro bodde vi i tält intill nån sorts vandrarhem eller klättercamp. Då använde vi det gemensamma köket och kunde hänga under tak, rätt juste. Men det var några år sedan, så jag vet inte vad som gäller idag. Men el chorro är juste för du får mycket klättring utan att köra bil. Räcker nog i många veckor!

Ja, det är ett evigt gående i El Chorro! Men det finns oxå en hel del fin klättring på köravstånd, om man har tillgång till bil, ger omväxling om man skall vara där länge. Men jag skulle inte vilja sitta i den lilla byn så länge!

Vi träffade en hel del Spanjorer som bodde ute i naturen, grottor och övergivna fincas när vi var där, men det är några år sen. Annars så var det vandrarhem, tält eller hyra stuga/lägenhet. Alla varianter fanns.
 
Hej!

Jag bor permanent i Malagaomradet och vill klattra sa ofta som bara mojligt.
Ar val inte den mest erfarna klattraren men har ett brinnande intresse av att utvecklas.
Klattrar oftast nere i malaga men sticker garna till El chorro, Granada, Desplomilandia osv osv.
El chorro ar toppstalle men glom inte de andra stallerna i Andalucia som ar minst lika bra.

Sa den som vill klattra i sodra spanien.., Skicka garna ett pm sa styr vi upp nagot!

/Ola
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ph.nilsson Klättring i spanien, resan malaga-el chorro Sportklättring 1
teamriddle Klättrng Spanien El chorro Sportklättring 6
Ehlana Blev Chorro istället, sugna? Sportklättring 0
pirx första resan (el chorro) - tips? Sportklättring 7
Fettot Boende i El Chorro Sportklättring 10
fiskbulle666 Mallorca vs El Chorro Sportklättring 18
asfaltsbarn Tips till nybörjare utomhus Sportklättring 5
rotebroelvis GPS-koordinater till Kalymnos. Sportklättring 2
climbrob Inbjudan till seminarium 22 jan 2013 Sportklättring 3
klätterpojken Borr till bultturer Sportklättring 50
Faeskmas Örnberget torrt till helgen? Sportklättring 5
Maurits Förare till Dolomiterna Sportklättring 6
Mangster Åka själv till Antalya/Geyikbayiri?= Sportklättring 0
Rondolph Klätterförare till Hovs Hallar sökes Sportklättring 3
headjam Vägbeskrivning till fjärdhundra? Sportklättring 1
camscott2 bulttjuver slagit till på talludden? Sportklättring 7
DavidPW bra klätterskor till barn? Sportklättring 4
Mezzner Kemankarmassor till limbultar? Sportklättring 4
Jonas Paulsson Bilplats till Bohuslän Sportklättring 0
teoek Billigaste resan till Verdon Sportklättring 0
andrevs Köpa utrustning till klättervägg. Sportklättring 1
Vertical Mind Prylar till en brud Sportklättring 6
Göran E Resa till Korsika i juni Sportklättring 0
clarag Thailandsresa till salu! Sportklättring 0
megge resa till thailand? Sportklättring 5
Ben Moon och Jerry Moffat till klätterfestivalen 21-24 maj i Västervik Sportklättring 0
GUD kommer till Stockholm 4-5/9 Sportklättring 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...