Annorlunda frilufsaktivitet

Det beror väl på...

KLAGER; sa:
Om orsaken till att man inte får åka flotte nattetid är risken för att krocka med något, så är den risken mycket stor även under dagtid. Det går så långsamt gäääääsp att man riskerar att somna. Paddla kajak är ett betydligt bättre alternativ än tex att paddla kanadensare. Sedan finns det kombinationer med dressin/cykla/kanot(eller flotte).

Flödeshastigheten varier så klart år från år, är det mycket vatten går det snabbare, man unviker sandbankar men samtidigt är det lättare att komma ut mot stranden med allt vad det innebär. Sandbankarna är väl knappast det som är farligast nattetid, utan snarare strandkanten med dess uthängande träd. Vi hade en otäck incident när flotten kom för nära stranden och ett ganska kraftigt träd som hängde ut över älven svepte med sig diverse grejer och jag kan tänka mig trevligare situationer än att hamna i älven liggandes i sovsäck och tält ihop med två pers till (vi hade två stycken 3-manna tält på flotten, sex pers som sov och alltid tre som höll koll ute).

Visst kan det bli äventyrligt ändå, jag tror en fyradagars tur kan va lagom och att sedan kombinera det med andra aktiviteter i Värmland, som för övrigt har massor att erbjuda!

Ha det gott ute i naturen!

/ Nicke

PS. Varför måste man sitta och tentaplugga när man bara vill ut ut ut??? Tack Utsidan för att man får fly studierna lite! DS.
 
Re: Det beror väl på...

nickelag; sa:
PS. Varför måste man sitta och tentaplugga när man bara vill ut ut ut??? Tack Utsidan för att man får fly studierna lite! DS.

Tack Utsidan?
Själv sitter jag på jobb, och tack vare Utsidan får jag ingenting gjort av det jag skall. Och blir inget jobb gjort blir det heller inga pengar i börsen. Och om det inte finns pengar i börsen blir det heller inga kostsamma frilufsaktiviteter.:)
 
Re: Re: Det beror väl på...

Jo, det är så sant så, fast det har väl att göra med att man ibland måste göra saker, vare sig man vill eller inte. Längtar tills jag är färdigpluggad så man får betald semester, nu får man ju slita som ett djur för att få pengarna att gå ihop under sommaren...

/ Nicke
 
PåJobbet

Off-topic:
Låt oss anta att det finns arbetsplatser där man jobbar mycket framför dator, och ens chef sitter på sammanträden hela tiden...
Frihet med ansvar kan man väl säga.
 
Baktanke???

Var det kanske avsiktligt att införa jobb-snack på "Annorlunda friluftsaktivitet".
-OBS! Kritiserar även mig själv...
 
Re: Baktanke???

joakimr; sa:
Var det kanske avsiktligt att införa jobb-snack på "Annorlunda friluftsaktivitet".

Nope, det var det sannerligen inte från min sida i alla fall, dock känns det ju surt att behöva sitta inne när kroppen bara längtar UT!

/ Nicke
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Livsglad Äventuren! Annorlunda helg äventyr. Övriga aktiviteter 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.