Pikmakarns ryggsäck - erfarenheter?

öringen; sa:
thureb; sa:
öringen; sa:

http://www.utsidan.se/motesplats/surf.asp?surf=kotte

Men exakt hur många kottar har jag och de andra på listan? Vore ju kul att gå om några.

Thure

Gå på "Din sida" uppe till höger, scrolla ner till första länken "Din utsida" där står det hur många kottar du har... shit va många jag hade :)

11510 kottar hade jag ikväll hur många har ni andra med 5 kottekorgar?

Thure
 
Re: Re: Svar

Mezzner; sa:
usilfver; sa:
Personligen tycker jag iskunskap är viktigare än grenrem.

Fast det kanske inte är en prioritetsordning som någonsin behöver tillämpas? Jag inser m a o inte varför det ena skulle stå i konflikt med det andra.

Inte i konflikt. Men ibland tycks det mig som det där med grenband o isdubbar är överpríoriterat allt annat. Ve den som inte har grenband o isdubbar! Men varken det ena eller andra ger egentligen någon "säkerhet"! En första fråga till aspiranterna i en klubb kunde vara: "Hur märker man att isen tunnar ut under åkning?"

Ställs den frågan, någon som vet?
 
Jag har samma åsikt som Ulf, ryggan är onödigt på korta turer(ung.30min. tillbaka bilen). Dubbar, UL-pik och bilnyckel, det är allt man behöver.
 
Jag har lite svårt att inse behovet av att prioritera bort en lätt ryggsäck.

Fast jag har inte heller plurrat.

Om jag förstår rätt så menar ni att man inte har användning av nån flythjälp?
 
Om jag har förstått rätt så menar de
att man visst kan ha användning av flythjälp, men att en rygga inte är till någon hjälp...

[Ändrat av öringen 2006-01-18 kl 09:42]
 
Re: Sytips

Brune; sa:
Har du några sytips vad gäller specifikt för ryggsäck. Som vad använde du för band/remmar till axelbanden. Någon förstyvning i ryggen utöver liggunderlagsbiten, 2 lager tyg med liggunderlagsbiten emellan ?

Jag har under åren samlat på mig rätt mycket tyg, band och spännen i brahalådan.

Per Brune

Hej,

Mönster för ryggsäck hittade jag på andersj.se. Se http://www.andersj.se/lightrygga1.htm (kolla även in alla andra prylar han tillverkat.)
Har sen ändrat lite i mönstret, bla gjorde jag min säck lite mindre dvs plattare. Minskade 3 cm på varje sida. Kanske skulle ha minskat mer. Mina meshfickor är tyvärr inte av bälgtyp vilket jag ångrar lite. Men prylarna ramlar garanterat inte ut som fickorna är nu.
Fickorna är även störra för att rymma allt från lina, GPS, solbrillor, snöbrillor, kartor, skjutmått mm mm och allt når jag med ryggsäcken på.
Av tyg och liggunderlag gjorde jag axelbanden och sydde på en rem för hand. Naturligtvis skulle man kunna sy på remmar på tyget till axel.
Endast ett tjockt liggunderlag i ryggen i sydd ficka.
Tips är att sy endast en söm för att du lätt ska kunna sprätta när du sytt fel. Säcken kanske känns förstor och du vill ta in ännu mer i sidorna.
Jag ska försöka fixa bilder av min säck och lägga ut till helgen om du är intresserad.

/Henrik
 
öringen; sa:
Om jag har förstått rätt så menar de
att man visst kan ha användning av flythjälp, men att en rygga inte är till någon hjälp...

[Ändrat av öringen 2006-01-18 kl 09:42]

Svaret "Helt rätt" tycker jag verkar entydigt?

Fast med ett annat resonemang skulle ju sluten cellplast insytt i byxbaken vara utmärkt flythjälp, ej, till hinder vid åkning eller uppstigning efter bad samt till viss glädje vid ev. sittning...

En gång i tiden var väl Ingemar Stenmark(?) inblandad i nåt projekt där produkten hette Bearseat, och där denna utgjordes av ett sittunderlag som skulle vara påspänt på rumpan. Vill minnas att man fick en större beställning från försvaret men har inte hört nåt sen dess...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JCG Pikmakarns Ryggsäck Viking Långfärdskridsko 3
KristoferBj Pikmakarns svart Långfärdskridsko 12
partyfrasse Vad är det för fel på Pikmakarns skridskor? Långfärdskridsko 10
härö Pikmakarns handgjorda Långfärdskridsko 1
Pikmakarns pikar böjer sig Långfärdskridsko 10
mrex3m Tillräcklig flytkraft på ryggsäck, storlek? Långfärdskridsko 6
avslutatmedlemskap160620 Ryggsäck för långfärdskridsko Långfärdskridsko 2
knotas Ryggsäck 30-40l - långfärdsskridskor/allround Långfärdskridsko 21
Pigdog Fjällräven Långfärd 40 alt Zandstras ryggsäck? Långfärdskridsko 6
Jette Grenremmar till ryggsäck Långfärdskridsko 4
thureb Lättare ryggsäck Långfärdskridsko 16
nene Storlek på ryggsäck!? Långfärdskridsko 9
jens.tinfors Vattentät Ryggsäck, kan det vara nåt? Långfärdskridsko 10
Sundom Simo Färgen av Pikmakarens nya ryggsäck Långfärdskridsko 2
ett_och_noll En 41 l ryggsäck som väger 400 g? Långfärdskridsko 30
Sundom Simo Ryggsäck, Råstu Skate 40 från Fjällräven Långfärdskridsko 0
Bertil Har du tyngre ryggsäck än kompisen? Långfärdskridsko 0
HannaCajsa Helt vattentät ryggsäck Långfärdskridsko 13
wernerm. ryggsäck Långfärdskridsko 11
Boots Varför lågt placerad ryggsäck? Långfärdskridsko 9
kr-val Ryggsäck på baken Långfärdskridsko 2
snövit Storek på ryggsäck igen.... Långfärdskridsko 6
Paddlamer Ryggsäck Långfärdskridsko 7
Anders.Appelqvist Ryggsäck med LÅG tyngdpunkt... Långfärdskridsko 2
KLAGER Ryggsäck för skridskoåkning Långfärdskridsko 0
jt ryggsäck Långfärdskridsko 5
Storlek på ryggsäck? Långfärdskridsko 1
tommydee Erfarenheter av Zandstra Tour Blå? Långfärdskridsko 10
usilfver Erfarenheter efter halvplurr på Svartlögafjärden igår Långfärdskridsko 21
Laffe Erfarenheter av Lundhags T-skate Långfärdskridsko 4
peppe_malmqvist Dåliga erfarenheter av slipning: Alewalds Långfärdskridsko 4
Mats R Dagens erfarenheter av handbrynen? Långfärdskridsko 12
kr-val Samlade erfarenheter lös häl Långfärdskridsko 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.