Erfaren draghund

Har du drömt om fjällturer med hund men inte har en hund av den kvaliten och erfarenheten så finns nu ett unikt tillfälle. Jag har en meriterad och erfaren draghund som gärna vill ha ett nytt hem där han får vara nr1 vilket han inte får hos mig då han inte passar i mitt högpresterande tävlingsspann (vm silver i år...) Jag tycker det är synd att lämna en så duktig o ung hund (5år) hemma när jag ska elitträna Aspannet.

Han är stor och stark. Lugn och snäll. Renrasig Siberian husky. Mycket duktig hund för löpning eller skidåkning. Gärna turåkning. Drar mycket bra och smart. Står still när du står still och drar när man behöver det! Jobbat med turistkörning så van vid folk o hundar. Snäll o ställer aldrig till med bråk, biter inte linor eller selar. Kastrerad. (Kastrerar alla hundar som ej duger till avel) Uppväxt på bondgård.

Har ett par fjällturer i meritlistan. Bla enspann pulka med 40kg last under påsken. 18mil. Så det är en mycket duktig draghund som kan ge den friluftande människan en ny dimension på skogs o fjällturen!
Han är mitt förstaval när jag ska åka skidor o ha en hund med mig :) men min elitsatsning tar för mycket tid från skidorna så därav för lite kvalitetstid för denna fina kille. Han är med i a-spannet fram till december då fartträningen ökar.

Jag vill inte lägga annons på blocket så därav på denna site... Han får alltid komma tillbaka om det behövs semesterpassning eller liknande
070-6398 536
Malin_sundin@hotmail.com (dalarna)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...