Karl Johanslussen - Gamla Stan!?!

Om jag har förstått det hela rätt så är Karl Johanslussen i Gamla Stan stängd och öppnas i samband med den nya slussen. Inte inom nära framtid alltså.
Jag skulle vilja paddla runt Södermalm och undrar om någon vet om det i dagsläge går att lyfta kajaken nånstans längs Munkbroleden och sjösätta på andra sidan? Jag vill minnas att kajarna är höga här men det kanske finns nåt lämpligt ställe, eller?
Jag har en kajakvagn så det gör inget om man måste gå en bit.

Tack på förhand!
 
Finns en kajakbrygga i blindtarmen ńorrifrån mellan Riddarholmen och centralbron dvs vid cykelbanan. Undvik rusningstrafiken här det är trångt på cykelbanan.

Vidare finns höga stegar vid många kajer. Inte jätteenkelt att ta sig upp på såna ställen men kan funka. På saltsjösidan har det funnits betongflytbryggor intill Djurgårdsfärjeterminalen men jag vet inte hur det ser ut nu byggområdet är rätt stort.

Kanske klokt att spana innan.

Thure
 
Cyklade förbi idag och avspärrningarna runt kajerna vid Slussen både på Mälarsidan och Saltsjösidan har utökats betydligt. Inga flytbryggor förutom den jag nämnde i mitt förra inlägg vid tarmen väster om Riddarhuset. Föreslår i stället att du går på norra sidan om Gamla stan och sjösätter vid Strömparterren på Helgeandsholmen.

Thure
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...