Inplanterad varg?

Mina grannar vet säkert att vargen är inplanterad och således inte är en ursprunglig art i vårt land.
Grannarna är ytterst säkra på sin sak och påstår att media inte vill eller vågar publicera de klara bevisen för att flera inplanteringar ägt rum - och fortfarande äger rum. Så har de sagt i gott och väl 20 år nu.
Vilka bevis finns egentligen? Att olovandes inplantera ett rovdjur innebär ju en straffbar handling. Om klara bevis finns är det ju bara att väcka åtal? För media vore det en första klassen knallsensation att publicera bevisen för vargens inplantering i Sverige. Lösnummerförsäljningen skulle bli rekordstor.
När jag uppmanat min goda grannar att väcka åtal eller gå till media tappar de plötsligt intresset för saken och påstår att såväl jurister som journalister är i maskopi med "miljömuppar" och andra vargkramare.
När jag erbjudit mig att själv gå till åklagarmyndigheten och/eller media, bara jag får tillgång till de solklara bevisen i vargfrågan, lovar de att prata med "dom som vet allt i saken". Dessa "dom" har av obekant anledning hittills aldrig hört av sig.
Tja, vad gör man?
 
Saken är den att det inte finns några bevis.Det är ett" hittepå" och saknar verklighetsförankring. Vargen är inte inplanterad utan en naturlig del av vår svenska fauna.

Mvh
Erik.
 
Det finns såna som har bevis för många olika saker: tomtar, troll, chemtrails, currykryss, Gud, Big Pharma, homeopati, zonterapi, utomjordingar, spöken, kolloidalt silver. Listan kan göras lång.
 
Mina grannar vet säkert att vargen är inplanterad och således inte är en ursprunglig art i vårt land.
Grannarna är ytterst säkra på sin sak och påstår att media inte vill eller vågar publicera de klara bevisen för att flera inplanteringar ägt rum - och fortfarande äger rum. Så har de sagt i gott och väl 20 år nu.
Vilka bevis finns egentligen? Att olovandes inplantera ett rovdjur innebär ju en straffbar handling. Om klara bevis finns är det ju bara att väcka åtal? För media vore det en första klassen knallsensation att publicera bevisen för vargens inplantering i Sverige. Lösnummerförsäljningen skulle bli rekordstor.
När jag uppmanat min goda grannar att väcka åtal eller gå till media tappar de plötsligt intresset för saken och påstår att såväl jurister som journalister är i maskopi med "miljömuppar" och andra vargkramare.
När jag erbjudit mig att själv gå till åklagarmyndigheten och/eller media, bara jag får tillgång till de solklara bevisen i vargfrågan, lovar de att prata med "dom som vet allt i saken". Dessa "dom" har av obekant anledning hittills aldrig hört av sig.
Tja, vad gör man?

Det är väl ett argument för dom som inte har något annat! Sen att samtliga saknar fakta för detta bryr dom sig inte om.
 
En annan spännande vandringssägen som i vissa kretsar vandrar runt som fakta är att de flesta/alla skandinaviska vargar är hybrider via återkorsningar med hundar. Ses som en del i den "stora" komplotten om vargar på våra breddgrader....
J
 
Många finner lugn i att de är utsatta för en konspiration, de är oskyldiga och besluten är utom deras kontroll. Men snacka går ju.
 
Historien om utplanterade vargar härstammar från 70talet då faktisk naturvårdsverket hade ett projekt om att utreda möjligheterna att plantera ut varg.

Genetiska forskare säger att svenka vargar inte är hybrider men metoden de använt visar bara 4 generationer tillbaka.
 
Gud

Mina grannar vet säkert att vargen är inplanterad och således inte är en ursprunglig art i vårt land.
Grannarna är ytterst säkra på sin sak och påstår att media inte vill eller vågar publicera de klara bevisen för att flera inplanteringar ägt rum - och fortfarande äger rum. Så har de sagt i gott och väl 20 år nu.
Vilka bevis finns egentligen? Att olovandes inplantera ett rovdjur innebär ju en straffbar handling. Om klara bevis finns är det ju bara att väcka åtal? För media vore det en första klassen knallsensation att publicera bevisen för vargens inplantering i Sverige. Lösnummerförsäljningen skulle bli rekordstor.
När jag uppmanat min goda grannar att väcka åtal eller gå till media tappar de plötsligt intresset för saken och påstår att såväl jurister som journalister är i maskopi med "miljömuppar" och andra vargkramare.
När jag erbjudit mig att själv gå till åklagarmyndigheten och/eller media, bara jag får tillgång till de solklara bevisen i vargfrågan, lovar de att prata med "dom som vet allt i saken". Dessa "dom" har av obekant anledning hittills aldrig hört av sig.
Tja, vad gör man?

Min mor försökte frälsa mig, vad gör jag? Källkritik är viktigt.
 
Mina grannar vet säkert att vargen är inplanterad och således inte är en ursprunglig art i vårt land.
Grannarna är ytterst säkra på sin sak och påstår att media inte vill eller vågar publicera de klara bevisen för att flera inplanteringar ägt rum - och fortfarande äger rum. Så har de sagt i gott och väl 20 år nu.
Vilka bevis finns egentligen? Att olovandes inplantera ett rovdjur innebär ju en straffbar handling. Om klara bevis finns är det ju bara att väcka åtal? För media vore det en första klassen knallsensation att publicera bevisen för vargens inplantering i Sverige. Lösnummerförsäljningen skulle bli rekordstor.
När jag uppmanat min goda grannar att väcka åtal eller gå till media tappar de plötsligt intresset för saken och påstår att såväl jurister som journalister är i maskopi med "miljömuppar" och andra vargkramare.
När jag erbjudit mig att själv gå till åklagarmyndigheten och/eller media, bara jag får tillgång till de solklara bevisen i vargfrågan, lovar de att prata med "dom som vet allt i saken". Dessa "dom" har av obekant anledning hittills aldrig hört av sig.
Tja, vad gör man?

Konspirationsteoretiker kommer man liksom inte åt. Jag tycker att du ska köpa foliehattar åt dem i julklapp. Såna hattar kan vara bra att ha om man vill slippa bli hjärntvättad av "dom". Jag har hört att "dom" ska slå på en radiovåg nästa år som bränner bort de delar av hjärnan där en bondförnuftig uppfattning om varg lagras. Utan ett foliehatt riskerar man att lobotomeras till en mekanisk miljözombie... ett verktyg för "dom"... :)
 
Tack för alla uppfriskande inlägg!
Lagom till 1:a april ska jag pigga upp mina varghatande grannar med följande:
Enligt mina privata, interna källor ämnar Naturvårdsverket eller annan för ändamålet lämplig instans plantera ut äkta köldhärdig sibirisk tiger i den svenska skogen.
Då får folk något annat att bekymra sig om och vargen kan börja framstå som ganska harmlös vid jämförelse.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
veni Varg attack Vilda djur 66
Mskautpåtur Björn och varg när man sover i skogen Vilda djur 33
insco Hur ska vi göra för att bevara varg! Vilda djur 407
j_stellan Nästan som vargar Vilda djur 95
Bulingen Varg Vilda djur 1287
consono Vargimport Vilda djur 129
plaskdaja Vi säger nej till frilevande varg i Jämtland & Härjedalen Vilda djur 151
millimeter Varg i Härjedalen? Vilda djur 4
ulltand Är det varg? Vilda djur 11
mipert Filmen "Varg" recenseras i Sydvenskan Vilda djur 27
grodanbolle Regional jakt på Varg och Järv. Vilda djur 15
KLAGER Vad vet stockholmare om varg? Vilda djur 3
KLAGER Jaga varg med spjut Vilda djur 4
Highlander- there can be only one Varg: Debatten går framåt. Vilda djur 59
Jockemeister Varg påkörd i dalsland Vilda djur 0
grodanbolle Finskrysk varg invandrad Vilda djur 0
yakman Varg! Vilda djur 12
Raskesven Statusrapport om varg Vilda djur 14
grodanbolle Var det en varg jag hörde? Vilda djur 7
grodanbolle Norges snällaste varg skjuten av jägare. Vilda djur 1
KLAGER Varg safari Vilda djur 0
100826 Varg i Skåne! Vilda djur 4
zzeezz Varg i Sthlm Vilda djur 5
Tiveden Varg. Vilda djur 0
Nosferatu Varg eller hund? Vilda djur 20
Kråkan Såg vi en varg?!?! Vilda djur 7
Usse Norge + Varg Igen!!! Vilda djur 1
KLAGER Varg i Stockholm. Vilda djur 9
Usse Varg!! Vilda djur 45
mattan Varg Vilda djur 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.