M24KC 24 timmars paddeltävling

såg på tävlingens hemsida att anmälan nu är öppen för 2013 års lopp.
skickade ett anmälningsmail precis :)
 
Inte ens två månader kvar nu :)

Två funderingar jag har

- Hur funkar det med räkningen av alla varv?

- Ngn som har tips på prisvärt men bra Hotel/Vandrahem som ligger nära och där man inte behöver vara rädd att kajaker man har på taket är borta efter en natt alternativt att man kan tar med in de i hotellet/garaget (tänker anlända i Malmö på fredagen redan)
 
Hej Fuchs!

Räkningen av varven sköter man själv och sen för man upp det på ett stort schema som sitter uppe i fikarummet. Där skriver man in antal varv + returer till klubben (förklaras närmare innan tävlingen..) Så kan var och en se hur alla ligger till. Brukar funka bra och är rätt kul att hålla koll på konkurrenterna..!

Om du inte är alltför knusslig så öppnar vi klubben redan under fredagen och det brukar vara ett gäng som sover över i gympasalen. Liggunderlag och sovsäck funkar. Det är massor med plats och det finns tillgång till duschar, kök mm. Och du kan parkera bil & kajak här också..

Mer info kommer på mailen inför tävlingen..

Hälsningar
Ulf
 
Var precis nere o provpaddlade banan och kan meddela att den verkar ovanligt fin i år. Vet inte om det kan vara den långa isläggningen som har slätat till den, det var knappt en krusning på vattnet. Kändes bra och borde bädda för rekordtider..

/ Ulf
 
Okej trevligt, då lär vi nog sova där redan på fredag.
Räkningen funkar helt klart. Jag kan nog få ihop kajakträningen med lite matteträningen så jag klarar längre än till 10 :)
Men släta inte ut vattnet för mkt bara, ska ju vara lite studs också så man håller sig vaken bättre.
 
Konstig resultatlista.

När två eller flera personer delar på platserna så ska ju de efterföljande positionerna förskjutas med antalet personer som delar på föregående plats.

Det är tex två personer på plats 18, då blir ju nästa position 20 eftersom denne har 19 st framför sig. Denna position delas i detta fall i sin tur av 6 personer då blir ju efterföljande plats 26 eftersom den har totalt 25 st framför sig...

Ser annars väldigt märkligt ut i slutet på listan då det är 51 startande men siste person hamnar på plats 42 utan att någon har blivit diskad eller har brutit...
 
Det beror på att de med samma tid oftast sitter i samma båt..
Vi kunde kallat de "Team K2, Team OC6" osv, alternativt haft olika klasser för varje farkost, men vi ville hålla det enkelt och ändå få med alla namn på de medverkande.

/ Ulf
 
det var en underbar arrangemang. Tack för att ni fixade denna.
jag klarade tyvärr inte guld denna gång men är mkt nöjd med silver och har då ngt att ser fram emot till nästa år!

Mattias, kolla på denna bilderfilm

https://www.facebook.com/photo.php?v=482836281787329

där syns det att det var 2manna kajaker och även en 6manna "kajak" - alla som sitter i dessa delar såklart samma plats och räknas inte som fler.
det var nog inte två båtar som hamnade i mål med exakt samma miltal
 
hade sett filmen men som utomstående förstod jag ändå inte att det var därför listan såg ut som den gjorde...
 
Hejsan Ulf,
jag misstänker och hoppas att loppet bli av även i år?
Om så, finns det något datum för årets lopp?
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.