Tältplats / camping med mer turister som reser själva?

hej,
Jag tänker igen försöka ta mig ut att tälta med mitt tält/motorcykel och spritkök.
Jag är själv på resan men just detta har hittills alltid stoppat mig - för det känns så trist att känna folks tankar - "den där är ju själv"..

Var senast i helgen och hälsade på en kusins familj som campade på en svenssoncamping och en ensam man kom med cykel och tält - alla tyckte det var jättekonstigt, men frun/kvinna/föräldrarna eller kompisarna kom nog snart.. det gjorde dom inte för han campade själv som jag förstod.

Jag var ensam men det var OK för jag stannade bara över dagen...

Detta betyder att mina närmaste släktingar och vänner visar den attityd jag föraktar.

Är det någon som känner till campingplatser där det är vanligt för ensamcampare i södra Sverige?
Åker MC och har bara litet tält, så vettiga hygienutrymmen uppskattas :)
Gärna något socialt oxå :)
 
Många campingplatser har ju särskilda priser just för ensamcampare, så att det skulle vara så himla ovanligt tror jag inte.

De flesta av de jag sett har dock varit cyklister, inte motorcyklister. Men några ensamma motorcyklister tror jag att jag sett genom åren.
 
nu campar jag iofs oftast i campingstuga och med sambo på campingar, men när jag ser en ensamcampare tänker jag typ att de är coola, en självständig vagabond, jag får inga negativa tankar, tvärtom blir jag lite avundsjuk

Vad är det för puckon som tycker det är "konstigt" att göra saker själv?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
th-pi Tipitältplats runt Mora med omnejd Allmänt om friluftsliv 0
kristiankorsgaard tältplats övanför Vakkotavare Allmänt om friluftsliv 2
Johes Vägnära tältplats och myggläge (2020) kring Vemdalen Allmänt om friluftsliv 0
Johes Vägnära tältplats och myggläge (2020) kring Ramundberget Allmänt om friluftsliv 4
vwest Tältplats för två nätter Mariestadstrakten Allmänt om friluftsliv 6
ValderUrskog Hjälp! Tältplats med barn vid Havet Bohuslän! Allmänt om friluftsliv 13
freddeu Bra tältplats nära Garphyttans nationalpark Allmänt om friluftsliv 5
J88 Tältplats kring Höga Kusten Allmänt om friluftsliv 2
Mediana Behöver hjälp med tips på fin tältplats utanför Stockholm Allmänt om friluftsliv 8
nicko_ Tältplats Höga Kusten Allmänt om friluftsliv 4
veni Är det här en i iordninggjord tältplats? Allmänt om friluftsliv 4
Lajjan Vacker tältplats på Fårö? Allmänt om friluftsliv 6
salgo601 Tältplats utanför vildmarken Allmänt om friluftsliv 20
Nitsson Tältplats runt Stockamöllan (Rönne Å)? Allmänt om friluftsliv 4
Foss Tältplats på väg norrut längs E4? Brådis... Allmänt om friluftsliv 4
Corneliusson Söker enslig plats för camping Allmänt om friluftsliv 21
Angode Tälta - Utan camping Allmänt om friluftsliv 4
turbo100 Enkel enskild camping i Blekinge/skåne/småland som nås med MC Allmänt om friluftsliv 6
sofus81 Nybörjare på camping Allmänt om friluftsliv 36
Hamburg Vanligt med läger camping i Skandinavien? Allmänt om friluftsliv 31
Softboll Vilket är det största problemet vid längre vandringar/ camping? Allmänt om friluftsliv 13
Nitsson Camping norr om Helsingborg Allmänt om friluftsliv 17
TheGee Caravan backpacking sport sovsäck, kanske du har mer information om säcken. Allmänt om friluftsliv 15
IsakWiklund Namninsamling för att bevara mer naturskog i Sverige Allmänt om friluftsliv 28
Vintervilan Finns det mer prisvärt än vidda pro? Allmänt om friluftsliv 17

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.