Tältplatser Tingsryd - Stockholm

Hej alla,

Jag hoppas jag kan få lite hjälp här. Jag börjer i morgon en cykling runt Östersjön - Sverige, Finland, Estland och kanske vidare söder. Jag minns när jag vandrade Skåneleden nägra år tillbaks, att det fanns mycket med primitiva tältplatser och vinnskydd med vatten också. Jag vet inte hur vanligt sådana är i Sverige, men jag har sökt efter kartor och liknande men hittar bara riktiga campingplatser, och det skulle jag gjärna undvika om det gick. Asså jag har ju också tänkt mig at campera fritt, men vore nu ganska bra också att ha en idé var det fanns platser.
Jeg åker från Tingsryd i Småland till Stockholm via Vimmerby, Västervik, Valdemarsvik och det blir mestandel på Sverigeleden, jag kommer att åka.
Skulle vara väldigt skönt om några har lite erfaringer.

Jeg ursäkter för mit svenska - jag är dansk, men tycker om hemsiden så ville hellre skriva här.

TACK!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jennysunmo Tältplatser Allmänt om friluftsliv 3
dmitrij Tältplatser på Gotland Allmänt om friluftsliv 39
pal2 Mysiga tältplatser längs vägen upp genom Sverige? Allmänt om friluftsliv 4
Mediana Tips på tältplatser man kan tas sig med bil Allmänt om friluftsliv 6
olofkor Tältplatser runt riksgränsen, abisko Allmänt om friluftsliv 2
Askel Tips på tältplatser på Gotland, inom allemansrätten Allmänt om friluftsliv 0
veni skulle sälja 2 sovplatser i egen sovkupe för den 29. Juli från Abisko-Stockholm Allmänt om friluftsliv 11
Vichy6 Söker havsnära natur för kort tältning ( Stockholm) Allmänt om friluftsliv 3
ZettLind Friluftsbutiker i Stockholm Allmänt om friluftsliv 8
harcerz Vandring Nära Stockholm Allmänt om friluftsliv 3
mariasavstrom Tälta vid sjö, utan vandring, Stockholm/Södermanland Allmänt om friluftsliv 2
behedwin Övernattningsstugor Stockholm Allmänt om friluftsliv 7
Ann-Cathrine Tysta/avskilda badplatser i Stockholm/Haninge? Allmänt om friluftsliv 4
Katie Äventyrstillgängliga platser i Stockholm Allmänt om friluftsliv 5
Mediana Behöver hjälp med tips på fin tältplats utanför Stockholm Allmänt om friluftsliv 8
easker Tälta i Stockholm? Allmänt om friluftsliv 10
FarmerJoe Övernattning Tyresta, Stockholm. Allmänt om friluftsliv 25
jonas18z Kan ni tipsa mig på roliga äventyr runt Stockholm? Allmänt om friluftsliv 4
C.F.Andersson Områden i och runt Stockholm Allmänt om friluftsliv 10
salgo60 Påverka våra politiker i Stockholm Allmänt om friluftsliv 2
rand Öppetider Haglöfs Brand Store Stockholm? Allmänt om friluftsliv 2
sodan Vart vinterbada i Stockholm? Allmänt om friluftsliv 2
REDJon Söker friluftsliv kompis kring Örebro eller Stockholm :) Allmänt om friluftsliv 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.