Dålig service naturkompaniet

Det du länkar till är väl maten som är riktat till militären?

Real Field Meal?

De brukar sällan ha en skarpt lysande färg på sina förpackningar av förklarliga skäl.

Ja grönpåsarna är riktat till militären.
Men.
Sedan (minst) ett år tillbaka kan vem som helst köpa de gröna påsarna på drytechs hemsida.

Jag tar det en gång till om det var otydligt. :)
Pasta provencal finns inte längre som orange påse. Det kan man se på hemsidan. Den finns inte med bland de oranga påsarna.

Däremot finns pasta provencal som grönpåse numera.

Alltså: köpte man orange påse pasta provencal häromdan då borde den vara rätt så gammal.

Både den oranga och den gröna påsen med pasta provencal innehåller kött.

---- (nytt stycke):
Om TS inte vill ha sin påse med pasta kan han kanske prova att skriva till drytech o klaga och fråga om han kan få en vegetarisk rätt istället . De har flera stycken nya vegetariska rätter.
 
Oavsett nuvarande färg på påsarna...

Varför ska TS kontakta Drytech? Har hen köpt dem därifrån? Enligt trådstarten är det Naturkompaniet.

Om man har särskilda kostkrav, oavsett det rör allergi eller livsstilsval, bör man ju enligt min mening kontrollera det man köper. Det står rätt tydligt på varenda innehållsförteckning...

Att kräva att andra ska ta ansvar för sina egna felaktiga inköp och att sedan på sedvanligt vis hänga ut butiken, kedjan eller säljaren blir bara fel. Men det är kanske så människor fungerar nuförtiden.
 
Oavsett nuvarande färg på påsarna...

Varför ska TS kontakta Drytech? Har hen köpt dem därifrån? Enligt trådstarten är det Naturkompaniet.

Om man har särskilda kostkrav, oavsett det rör allergi eller livsstilsval, bör man ju enligt min mening kontrollera det man köper. Det står rätt tydligt på varenda innehållsförteckning...

Att kräva att andra ska ta ansvar för sina egna felaktiga inköp och att sedan på sedvanligt vis hänga ut butiken, kedjan eller säljaren blir bara fel. Men det är kanske så människor fungerar nuförtiden.

Trådstartaren tycks ju mena att namnet på maten i påsen var vilseledande. Han fattade inte att det var kött i.
I så fall får han ju klaga till drytech som har hittat på det. Inte till Naturkompaniet.

Jag håller med om att ts borde ha informerat sig om vad produkten innehöll innan han köpte den.
Å andra sidan kanske det vore bra om drytech ännu tydligare visade vilka produkter som är vegetariska och inte. Kanske de påsarna skulle ha en egen färg.

Rätt skojigt att så många sitter och pratar om en påse makaroner. :)
 
Ja sen en tredje för gluten, och en fjärde för laktosfria, sen har vi kombinationerna. Drytech får nog släppa en kodnyckel ;)

:-D ja varför inte. Tänk om man betalt en hundring för en påse mat och sen, när man är långt ute i skogen och ska äta, då upptäcker man att den innehåller bara glutenfria makaroner. Huga.

Då kan man iofs starta en tråd om det.
(Obs, försök till skämt)
 
Ja sen en tredje för gluten, och en fjärde för laktosfria, sen har vi kombinationerna. Drytech får nog släppa en kodnyckel ;)

:-D ja varför inte. Tänk om man betalt en hundring för en påse mat och sen, när man är långt ute i skogen och ska äta, då upptäcker man att den innehåller bara glutenfria makaroner. Huga.

Då kan man iofs starta en tråd om det.
(Obs, försök till skämt)

eller, tänk om man betalt en hundring för en påse mat och sen, när man är långt ute i skogen och ska äta, å då upptäcker man att man är färgblind... då blir det jobbigt....när inte Drytechs kodnyckel funkar...

Då kan man iofs starta en tråd om det.
(Obs, ett till försök till skämt)
 
Givetvis begick jag ett misstag. Jag skulle också kunnat gå den knappa km till xxl för att köpa maten 10 kr billigare. Men jag gillar Naturkompaniet och har tänkt att det är kunskap och service jag betalar extra för. Jag förstår inte varför ett vakumförpackat paket som jag haft ett dygn inte kan säljas vidare men så kan det kanske vara. Men de skulle kunnat vara lite tillmötesgående och gett tex halva priset på en ny. Den här påsen fick butikschefen och det är bara att konstatera att i det här fallet gjorde de allt efter regelboken men förlorar i längden. Jag som trogen kund blev ledsen för bemötandet och kommer inte handla där längre. Idén med fysiska affärer bli allt mindre försvarbar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Men denna kundvård kostar, och den fr då betalas av andra kunder, dvs dig. Så då får de högre priser, och det brukar leda till att folk köper nån annanstans. Nä jag tycker nog att den som inte kan läsa vad den köper får stå sitt kast.

Precis, det där glömmer många. Att ge nåt till en kund är att ta från alla andra kunder.

Kundvård handlar om att vårda kunderna som grupp, inte att fjäska för enskilda kunder.

Kunder som kostar mer än de drar in är det ju absolut ingen idé att vårda....
 
Jag förstår inte varför ett vakumförpackat paket som jag haft ett dygn inte kan säljas vidare men så kan det kanske vara. Men de

Vad jag förstått handlar det inte om kan, det handlar om får. De bryter mot lagen om de säljer den vidare.

Och som nån skrev tidigare här i tråden, hade du själv köpt påsen till fullt pris om du visste att den hade varit returnerad?

Du vet ju inte om nån har gjort nåt skumt med påsen, petat in nålar eller nåt (sånt förekommer tyvärr, även med produkter som bara legat på hyllan i butik).
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=6542232
 
Givetvis begick jag ett misstag. Jag skulle också kunnat gå den knappa km till xxl för att köpa maten 10 kr billigare. Men jag gillar Naturkompaniet och har tänkt att det är kunskap och service jag betalar extra för. Jag förstår inte varför ett vakumförpackat paket som jag haft ett dygn inte kan säljas vidare men så kan det kanske vara. Men de skulle kunnat vara lite tillmötesgående och gett tex halva priset på en ny. Den här påsen fick butikschefen och det är bara att konstatera att i det här fallet gjorde de allt efter regelboken men förlorar i längden. Jag som trogen kund blev ledsen för bemötandet och kommer inte handla där längre. Idén med fysiska affärer bli allt mindre försvarbar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

För egen del hade jag ingen aning om att man inte får (?) sälja livsmedel som återlämnats och hade förmodligen gått tillbaks till butiken precis som du. Men jag hade nog nöjt mig med ett nej.

Är det inte tillåtet att sälja återlämnade livsmedel kan du nog inte räkna med någon annan hantering om du handlar på XXL eller någon näthandelsbutik. Väljer dom att ta tillbaka varan förtjänar dom i så fall ett inlägg "Bra service på ......", gör dom det inte finns det ingen anledning att klaga.

För övrigt ha jag svårt att tro att man kan förvänta sig speciell behandling på en butik i centrala Stockholm för att man är en "trogen kund". För mycket personal och för mycket kunder.
 
Det finns mycket man inte får här i livet, men gör ändå för att va schysst.

Om jag hade varit säljaren hade jag bytt påsen om kunden verkat pålitlig och trevlig för att en nöjd kund skulle lämna butiken. Sen hade jag sålt den vidare till nån ovetande köttätare som inte märkt ett skit. man får va lite flexibel.

Stela och korrekta säljare är sällan bra för nån part.
 
Det där att man inte skulle få lämna tillbaka eller byta frystorkad mat är nog Naturkompaniets helt egna idé. Inga problem på Addnature, t.ex.:

"Produkter med ”bäst före-datum", till exempel frystorkad mat och energibars, har endast 14 dagar öppet köp."

https://www.addnature.com/returer.html

Ställer mig högst tveksam till att det skulle finnas någon "regel" att (oöppnad) mat som tas i retur måste destrueras. Gärna källa på det. Det sker ju säkert flera hundra gånger om dagen i svenska snabbköp över hela landet.

Mats
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ma100 northstar.se långsamt och dålig service Butiker och leverantörer 7
duchess outdoorexperten.se - dålig service! Butiker och leverantörer 14
grodanbolle Haglöfs, dålig service! Butiker och leverantörer 10
behnke Otroligt dålig servic på Exped! Butiker och leverantörer 21
Calexico Exped service Butiker och leverantörer 18
Argusgranskare Bra service Lundhags Butiker och leverantörer 3
Argusgranskare Perfekt service av Lundhags Butiker och leverantörer 5
60år Bra Service Butiker och leverantörer 1
roger_madsen Service Butiker och leverantörer 2
JohnnyL Naturkompaniet Butiker och leverantörer 13
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
Lost Wanderer Bojkotta Naturkompaniet Butiker och leverantörer 14
AnteÅ Naturkompaniet i Sundsvall Butiker och leverantörer 7
Hunter91 Naturkompaniet - Leverans till butik Butiker och leverantörer 2
albin90 Tältkampanj hos naturkompaniet 2014? Butiker och leverantörer 7
mintermos Aldrig mer Naturkompaniet Butiker och leverantörer 52
zzeezz Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
tomhylsan Naturkompaniet Butiker och leverantörer 7
Winell Naturkompaniet orderbekräftelse Butiker och leverantörer 10
rija Hej då Naturkompaniet Butiker och leverantörer 60
flanell Naturkompaniets Marginaler Butiker och leverantörer 96
Info Naturkompaniet - Reklamation av Haglöfs Nansen Mountain Pant. Butiker och leverantörer 9
mralex Prisättningbluff Naturkompaniet? Butiker och leverantörer 11
johanv Naturkompaniet Butiker och leverantörer 37
novas husse Naturkompaniet tar över? Butiker och leverantörer 6
niklaz Naturkompaniet - pruta? Nej tack. Butiker och leverantörer 59
Niklas L Friluftsbolaget = Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
MikkeK Superkasst!! Naturkompaniet Friluftsbolaget Butiker och leverantörer 0
kfs Naturkompaniet=Friluftsbolaget=Fjällräven Butiker och leverantörer 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.