Vad pysslar de med på Addnature?

Tack för fortsatt feedback! Jag läser alla inlägg och ser till att de hamnar på rätt ställe hos oss. Det är förvisso kul att växa så mycket som vi gjort de senaste åren, men det är inte helt busenkelt att gå från liten, till medelstor, till väldigt stor. Men vi kommer att jobba vidare med samma inställning som vi alltid haft, att lyssna på er som handlar och jobba för att det ska vara så enkelt och trevligt som det bara går att shoppa hos oss. Det är ju faktiskt därför som fri frakt, fri returfrakt, prisgaranti och 365 dagars öppet köp numer är nära på standard hos outdorrbutikerna på nätet. Alla förändringar kommer inte att komma över natten, men vi jobbar hela tiden för att försöka bli bättre (inklusive en söndagsförmiddag när solen skiner :)

//Johan Ekroth, marknadschef på Addnature

Jag är en av dem som har avprenumerat nyhetsmejl från Addnature då jag upplever att de blivit en aggressiv marknadsföring. Ständiga rabatter, kampanjer och reor blir en form av stress eftersom man vill ju gärna "tjäna pengar" när man shoppar men nu har det blivit alldeles för ofta och vanligt på sistone.

Dessutom är det så många produkter att gå genom också varje gång. Jag vill ägna fritiden att komma ut i naturen, inte sitta inomhus och scrolla genom produkterna :)

Detta påminner om Hemtex som har haft ständiga och långa reor så att till slut fick Konsumentverket hoppa in och stoppa dem då många kunder klagat till KO. I det här fallet så byter ni namn och har olika sorters kampanjer och reor som avlöser varandra.

Allt det här med att prenumera nyhetsbrev och att ha koll på kampanjer är förstås frivlligt men det finns risk att man förstör syftet med nyhetsbrev och god marknadsföring. Termer som "rea" och "kampanj" förlorar sitt värde och betydelse.

Jag har inte haft något problem med Addnature och de har god service (även i vissa fall får man ha lite tålamod) och gillar att de tar in olika produkter som inte finns ute i handeln och dessutom vågar ta in andra märken.
 

avslutad210712

Gäst
Hej! Kul att ni svarar i tråden. Har inte haft tid att återkomma i tråden men ja ska uppdatera.

Denna gång verkar inte problemet varit hos Addnature utan hos DHL. När jag hämtade paketet så hade Addnature delat upp de i två delar, och DHL hade missat detta. När ja kontaktade addnature sade dem att de borde ligga ett paket till hos DHL och de gjorde det..

DHL till/inom Norrbotten är rena pesten. Beställde från Northstar vilket är hela 22 mil bort. Det paketet tog tre dygn att komma fram. Dessutom envisas DHL att skicka mina paket till det geografiskt närmaste utlämningsstället i förhållande till min bostad. Problemet med det är att jag har 300m till det utlämningsställe som ligger närmast mitt jobb och det som ligger geografiskt närmast blir en extra omväg på en mil med bil för bussar finns inte. Inga problem om man kommer ihåg att tala om vart de skall skicka paketen om man vet att de skall skicka med DHL men många gånger vet man inte om det. Normala leveranstiden med DHL upp till mig ligger på 5-7 dygn medans posten håller 1-2 dygn.
 
Jag är en av dem som har avprenumerat nyhetsmejl från Addnature då jag upplever att de blivit en aggressiv marknadsföring. Ständiga rabatter, kampanjer och reor blir en form av stress eftersom man vill ju gärna "tjäna pengar" när man shoppar men nu har det blivit alldeles för ofta och vanligt på sistone.

Dessutom är det så många produkter att gå genom också varje gång. Jag vill ägna fritiden att komma ut i naturen, inte sitta inomhus och scrolla genom produkterna :)

Detta påminner om Hemtex som har haft ständiga och långa reor så att till slut fick Konsumentverket hoppa in och stoppa dem då många kunder klagat till KO. I det här fallet så byter ni namn och har olika sorters kampanjer och reor som avlöser varandra.

Allt det här med att prenumera nyhetsbrev och att ha koll på kampanjer är förstås frivlligt men det finns risk att man förstör syftet med nyhetsbrev och god marknadsföring. Termer som "rea" och "kampanj" förlorar sitt värde och betydelse.

Jag har inte haft något problem med Addnature och de har god service (även i vissa fall får man ha lite tålamod) och gillar att de tar in olika produkter som inte finns ute i handeln och dessutom vågar ta in andra märken.

jag har inga som helst problem med att det skickar ut flera mail, ser det mer som en sport att försöka förutsäga när en vara kommer att vara som billigast. förstår egentligen inte ovanstående kritik alls, släng dom mail du inte är intresserad av, använd sorterings funktioner när du surfar, gör ett aktivt val.
I grund och botten handlar det om vilka som ska överleva, outnorth eller addnature, i den konkurensen gynnas vi kunder. Och nej, jag arbetar inte på addnature, jag ser bara till att försöka få det jag vill ha till ett så fördelaktigt pris som möjligt, och det inkluderar att ta emot massutskick av mail.
 
jag har inga som helst problem med att det skickar ut flera mail, ser det mer som en sport att försöka förutsäga när en vara kommer att vara som billigast. förstår egentligen inte ovanstående kritik alls, släng dom mail du inte är intresserad av, använd sorterings funktioner när du surfar, gör ett aktivt val.
I grund och botten handlar det om vilka som ska överleva, outnorth eller addnature, i den konkurensen gynnas vi kunder. Och nej, jag arbetar inte på addnature, jag ser bara till att försöka få det jag vill ha till ett så fördelaktigt pris som möjligt, och det inkluderar att ta emot massutskick av mail.

Det är ju det som är grejen. Hur ska jag veta vilka mail jag är intresserad av? Det ligger nära till hands att sortera dem innan läsning. Då blir det ett filter och så hamnar allt i spam-foldern. Det är lite tråkigt då det ju ibland finns erbjudanden en vill ta del av. Jag formulerade mig så här på Addnatures FB:
Hej Addnature! Jag gillar er, att handla hos er och att få uppdateringar via mail DÅ OCH DÅ. Men på senaste tiden så kommer det så kallade nyhetsbrevet flera gånger i veckan. Det är lite mycket och leder nog till att det snart filtreras till spam istället... Det vore tråkigt.
Hur vore det om ni samlade "nyheterna" och skickade ut dom ett par gånger i månaden eller så?

Förstår du kritiken lite bättre nu? Vilket ju inte är det samma som att hålla med om den.
 
Tidigare fick getout och outnet problem med lönsamheten då villkor, priser och service var bättre på addnature. Outnet och getout gick samman för att inte bli akterseglade och har mer eller mindre kopierat addnatures villkor. Jag skulle vilja påstå att de lyckats bra och nu är ikapp, om inte till och med förbi den sista tiden, åtminstone vad gäller punktliga och snabba leveranser samt packetering av varorna. Bra jobbat, återstår att se hur det blir med lönsamheten.

För övrigt instämmer jag i kritiken mot ständiga nya "kampanjer" samt reor med "upp till XX% rabatt...." där det sedan visar sig att knappt några varor har just den höga rabatten.

Jag skulle föredra färre "reor" exempelvis två eller tre gånger per år och att det då var 50% rakt av på allt som ingick i rean kompletterat med ett par erbjudanden per år med en viss procents rabatt på valfri vara eller något i den stilen.
 
Har en diger inköpshistorik på addnature. Det har alltid fungerat klockrent, likaså alla reklamationer. Aldrig något tjafs eller ifrågasättande. För mig som är boende i Falun, så har nätbutiken varit en otrolig tillgång.

Mvh /Joel
 
Det är ju det som är grejen. Hur ska jag veta vilka mail jag är intresserad av? Det ligger nära till hands att sortera dem innan läsning. Då blir det ett filter och så hamnar allt i spam-foldern. Det är lite tråkigt då det ju ibland finns erbjudanden en vill ta del av. Jag formulerade mig så här på Addnatures FB:


Förstår du kritiken lite bättre nu? Vilket ju inte är det samma som att hålla med om den.

sorteringen avsåg deras navigeringen på deras hemsida, inte mail boxen.

se det så här: du vill ha det bästa erbjudandet som passar dig och inget annat
addnature skickar allt möjjligt till dig för att locka dig att köpa, men dom kan inte veta exakt vad du vill ha

jag kan formulera det på ett ekvivalent sätt; om addnature skickar 19 mail som inte har ngn rabattkod och 1 som har en rabattkod som säger att du får 75% rabatt, hade du då blockat alla mail? ekvivalent: hur många mail är du beredd att läsa för att fiska upp rätt erbjudande?
jag har en hög nivå, men visst, om dom skickade 100 mail per dag hade alla blockat dom. det är i skärningen mellan antal och intresse som dom söker.
 
sorteringen avsåg deras navigeringen på deras hemsida, inte mail boxen.

se det så här: du vill ha det bästa erbjudandet som passar dig och inget annat
addnature skickar allt möjjligt till dig för att locka dig att köpa, men dom kan inte veta exakt vad du vill ha

jag kan formulera det på ett ekvivalent sätt; om addnature skickar 19 mail som inte har ngn rabattkod och 1 som har en rabattkod som säger att du får 75% rabatt, hade du då blockat alla mail? ekvivalent: hur många mail är du beredd att läsa för att fiska upp rätt erbjudande?
jag har en hög nivå, men visst, om dom skickade 100 mail per dag hade alla blockat dom. det är i skärningen mellan antal och intresse som dom söker.

Jupp, skickar de 20 mail i månaden så åker de snart i spamfoldern och jag handlar troligtvis någon annanstans eftersom jag missat "erbjudandet".
 
Hjälpa till?

Eftersom det var väldigt mycket åsikter om våra nyhetsbrev, undrar jag helt enkelt om några av er skulle vilja hjälpa oss att få till detta bättre? Jag tänker både på frekvens och utformning ... och eventuellt en hel del andra saker. Om någon av vill vara med och prata om detta, skicka mig ett mejl på johan@addnature.com och skriv gärna "nyhetsbrevet" i rubriken, så tar vi det vidare därifrån.

MVH

Johan Ekroth, marknadschef Addnature
 
Själv har jag slutat handla på Addnature. Förmodligen är det bara jag som gillar udda prylar eller har ovanlig storlekar, men jag är så less på deras lagersaldo visning på hemsidan. Flera gånger har det stått att varan ska finnas i butik, jag dyker upp, de går och letar och kommer tillbaka och ser förvånade ut att den inte finns. Jag skulle köpa den förvånade looken om bara det inte har varit så här i många år... eller så har de så hög omstättning på personal att de som jobbar där inte har hunnit snappa upp det. Samma sak med mina sinaste två försök till weborder. Ska finnas i lager, får ett mail om de är slut, även hos leverantören...

Jag tycker inte deras priser är allt för bra heller. Nyligen "reade" de ner en Black Daimond crash pad från över 4000 till typ 2800 (minns inte exakt). Så jag kollade vad andra större webbutiker tog som standard pris för paddan utan rea... gissningar någon? 300€, vilket är just 2800kr. Att de kan "rea" bort över 1200kr och ändå inte slå andras normalpriser säger en del om deras prissättning.

Ska man in o pröva kläder och skor, visst, jag köper där jag prövat även om det är dyrare, men efter att ha ödslat så mycket tid tack vare deras kassa lagersaldo har jag tröttnat. Addnature är den mest irriterande butik jag handlat av... eller rättare sagt försökt handla av...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
DoktorGlas 20% på friluftsvaror.se Butiker och leverantörer 0
NickeSkog Misstänkt låga priser på hoka-skor Butiker och leverantörer 6
hsp Nya produkter på Tradera Butiker och leverantörer 12
behnke Otroligt dålig servic på Exped! Butiker och leverantörer 21
creamwolf Priser på Addnature! Butiker och leverantörer 20
Brune Rätt så väl bemött på XXL Butiker och leverantörer 18
henkebmtb har nån handlat på www.bergfreunde.se Butiker och leverantörer 6
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
seobserver På besök i Multiverktygs fabriken Butiker och leverantörer 0
Brune Prenumerationspriset på Utemagasinet Butiker och leverantörer 3
Brune Märklig prissättning på XXL Butiker och leverantörer 205
martallen Vad händer på Skyllermarks? Butiker och leverantörer 0
Brune Dam BH på XXL Butiker och leverantörer 2
29351 Nordic outdoor mässa på Butiker och leverantörer 2
Bora hur många handlar på addnature? Butiker och leverantörer 9
plommon1 Snabba tips på bra outdoorbutiker i Stockholm Butiker och leverantörer 6
w2best Rea på nätet och i fysiska butiker?! Butiker och leverantörer 1
Heinz1 Tänk på detta när du fjällflyger! Butiker och leverantörer 18
Plindgren Frilufts utrustning på Nolia i Piteå 2010 Butiker och leverantörer 2
Sharkbait Campingworld.co.uk - Inget svar på mail Butiker och leverantörer 2
Tomas J Konstigt mail ang. en sak jag har till salu på prylmarknaden Butiker och leverantörer 4
graylingman Köp aldrig kikare nån annanstans än på Naturbokhandeln! Butiker och leverantörer 0
greenjuice Optimus - bara på engelska, franska, tyska? Butiker och leverantörer 6
ÄventyrsCompaniet då var det sluthandlat på ITAB ...jacka totalhavererade! Butiker och leverantörer 87
bigskier Outdoorbutiker på nätet Butiker och leverantörer 18
egs Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder?? Butiker och leverantörer 35
zzeezz Högre priser med rabatt på Addnatures rea Butiker och leverantörer 14
E_Nygren Arteryx på eBay Butiker och leverantörer 2
Ingebrigtl Var köpa Koflach Arctis Expedition i Göteborg eller på nätet? Butiker och leverantörer 3
Nils-Åke Sämre kvalite på skalplagg? Butiker och leverantörer 74
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Butiker och leverantörer 3
srpp Jag hoppas innerligt på förbättring. Butiker och leverantörer 20
Vättlefjäll North Face på eBay? Sant eller falskt? Butiker och leverantörer 22
mo9jan Handla på Globetrotter.de? Butiker och leverantörer 9
avslutat080903 Düsseldorf - tips på friluftsbutiker Butiker och leverantörer 1
På jakt efter Berghaus Yeti Extrem Butiker och leverantörer 9
Ninai Tips på internet-sajter & butiker i Sthlm? Butiker och leverantörer 0
Brune Rea på Playground Butiker och leverantörer 4
greenjuice Tysk textiljätte satsar på Klättermusen Butiker och leverantörer 22
Eärendil North Face butik öppnad på Norrlandsgatan! Butiker och leverantörer 3
dexecupen Ny klätter- & friluftsbutik på Söder Butiker och leverantörer 4
KLAGER Handla från USA på nätet Butiker och leverantörer 19
bessepersson Klättergrejer på rockempire.com? Butiker och leverantörer 7
pat2 Tips på skogsskidor Butiker och leverantörer 11
lagrave Brist på ansvar hos Arcteryx/Tierra Butiker och leverantörer 44
grodanbolle Jag mejlade Sverker på Plus! Butiker och leverantörer 79
hellmanskungen Friluftsbutiker på nätet!? Butiker och leverantörer 4
benjamin Patagonia DAS-parka på nätet? Butiker och leverantörer 5
avslutat080903 Utländska friluftsbutiker på nätet Butiker och leverantörer 5
P.D Haglöfs nya ryggor inte på nätet ? Butiker och leverantörer 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.