Litet kokkärl i survival-kit?

Kollade på sidan

Jag har en likadan, funkar som sagt att smälta mycket små mängder snö i och du kan ha prylarna också i den. Laga mat....nä... men så pass liten att den alltid kan följa med.

Måste bara fråga vad den innehåller. Definitionen nödvändigheter skiljer sig rätt ofta.


2232 Nödask, guldfärgad
Tom ask i plåt att fylla med nödvändigheter.
Format: 105x80x25 mm
 
Flyget har ju "sardinburkar" med pryttlar i. De är som Civils guldburk men större. Bestäm vila mått burken "får" ha och jobba därifrån.

Det borde gå att såga av Trangiaburken så att den blir lägre och därmed smidigare. Med två små hål i överkanten kan du enkelt hänga i en bit najtråd.

Om du vill ha något rejält kan en Klean Kanteen vara ett val.

BCB:s survival-burk går att köpa tom på Ebay eller diverse engelska utiskogenfirmor.
 
En helt vanlig pet-flaska som är fylld med snö/vatten kan du placera rakt på en eld utan att du riskerar att flaskan smälter. Detta eftersom vattnet kyler flaskan till en maximal temperatur av 100 grader, och pet klarar 220 grader. Jag vet att det finns ihopvikbara pp-muggar/behållare ifrån exempelvis tupperware, eftersom en pet-flaska fungerar rakt på en eld kanske man kan tänka sig en ihopvikt tupperware-behållare i bröstfickan? Kolla upp fakta och prova gärna, meddela sedan här så att vi vet.
 

Bilagor

  • brands_pepsi_main.jpg
    brands_pepsi_main.jpg
    47.7 KB · Visningar: 895
Protest

En helt vanlig pet-flaska som är fylld med snö/vatten kan du placera rakt på en eld utan att du riskerar att flaskan smälter. Detta eftersom vattnet kyler flaskan till en maximal temperatur av 100 grader, och pet klarar 220 grader. Jag vet att det finns ihopvikbara pp-muggar/behållare ifrån exempelvis tupperware, eftersom en pet-flaska fungerar rakt på en eld kanske man kan tänka sig en ihopvikt tupperware-behållare i bröstfickan? Kolla upp fakta och prova gärna, meddela sedan här så att vi vet.

Det där med 220 grader vill jag protestera i mot.
 
Om man vill undvika cancer är plast och värme en osedvanligt dålig idé. Jag ser med fasa på när studenterna på universitetet mikrar sina glasslådor med lunch varje dag..
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.