Bensin handvärmare

Jag känner inte till dessa bensinvärmare, men är bekant med Zippo-tändaren och olika kopior som finns. Och här märker man stor skillnad i bl.a. materialkvalitet, finish och funksjon.
 
Jag använder en zippovärmare som funkat helt UA under två års måttlig användning.

Jag köpte också en lite större kinamodell på tradera som jag aldrig hann prova då veken i glödhuvudet föll sönder i princip det första som hände.

Om det skulle hända med zippon eller om den slits ut så finns det nya som reservdel.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 
Originalet är tror jag från företaget Peacock. Zippo har lånat idéen från dessa.
Jag har en äkta Peacocks från 50-talet och ett gäng kina kopior. Dessa har inte samma ”finish” men funkar fint. Det finns även reservdelar till dessa.
 
Originalet är tror jag från företaget Peacock. Zippo har lånat idéen från dessa.
Jag har en äkta Peacocks från 50-talet och ett gäng kina kopior. Dessa har inte samma ”finish” men funkar fint. Det finns även reservdelar till dessa.
Fast då får man väl beställa från Hong Kong via eBay misstänker jag. Jag hittade inte när jag kollade då hur som helst.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 
Originalet är tror jag från företaget Peacock. Zippo har lånat idéen från dessa.
Jag har en äkta Peacocks från 50-talet och ett gäng kina kopior. Dessa har inte samma ”finish” men funkar fint. Det finns även reservdelar till dessa.

Peacock är modellen, företaget (som jag tror) är det första som gjorde den modellen är ett japanskt företag som heter Hakkin eller Hakukin och Peacock (som nog är originalmodellen) började tillverkas 1923.

@OP Hakukin's Peacock är billigare än zippos variant på 270kr och ligger på runt 200 med fri frakt.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.