Enkelt utegym hemma i trädgården - byggsats eller fribygga?

Tänkte bygga ett enkelt träningsredskap hemma i trådgården och har sökt på nätet efter färdig byggsats men bara funnit stora anläggningar med priser som ser ut att vara riktade mot kommuner eller mycket rika föreningar - priserna var 5siffriga.

jag tänkte mig en enkel rundstång i metall drygt två meter över marken, rör med kanske 5 cm diameter. Kanske man kan fästa upp detta rör på kvadratiska träpålar 10*10 cm som i sin tur är fästa i betongplintar i marken.

Måste kanske ha tvärstag (kankse halva höjden och 45 grader ner mot marken) för att stabilisera det diagonalt tvärs stången.

Något typ denna, fast enkel, eller kanske en dubbel med en lägre för barnen:
https://www.naturlekplatser.com/sportart/utegym-tra-och-stal/pull-up-bar.html

Någon som byggt själv eller köpt färdigt och kan tipsa lite.

/Patrik
 
Höj- och sänkbara romerska ringar kanske kan va ett enklare alternativ om du har nåt att hänga dem i
 
TRX för simpelt?

Det låter ju iofs redan som jag har gissat svaret, men ändå!
TRX-gym är ju enkelt att bygga själv med remmar och spännen från Biltema eller byggmarknad.
Fanns bra instruktioner på nätet för några år sen när jag letade.
 
Ska man bygga ett eget med trästolpar är det nog smartast att sätta två i vinkel (90 eller 45 grader). Då stabiliserar de varandra, och man kan ha en låg och en hög.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bosseiskogen Ritning enkelt vindskydd Gör det själv 0
tango Bred textilrem/plattband för utegym Gör det själv 23

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...