Möjlighet att lägga upp bilder på prylmarknaden utan att vara betalmedlem!

Jag skulle önska att det var möjligt att lägga upp bilder på prylmarknaden utan att vara betalmedlem. jag tror att utsidan har potential att bli den absolut bästa andrahandsmarknaden för friluftsutrustning. jag är för lat för att be om att säljare skickar bilder men med bilder tror jag att jag skulle göra många kap här!
en annan ide är att alla kan lägga upp bilder men bara de som är medlem kan se dom. det känns dumt att betala ett medlemskap om det ändå inte leder till att jag får bilderna. bara att jag själv kan lägga upp dom. självklart skulle det då bli lättare för mig att sälja det jag inte behöver längre men det är ju trots allt så att man köper mer än vad man säljer. shit vilken bra ide om jag får säga det själv!?

vet inte om detta har diskuterats här tidigare men var bara tvungen att skriva av mig lite i min irritation....
 
Alternativet som låter vettigast är väl just att betalande medlemmar kan SE bilderna, men att alla kan lägga upp. Jag antar ju lite vågat att det faktiskt är fler som tittar på annonserna än det är som annonserar.

Men som sagt var, Utsidan har ju olika nivåer av medlemskap och jag tycker det är lite fel att tjata om bättre förmåner för de (oss, för jag betalar inte:) som inte betalar. Då är det ju som sagt var vettigare att prata om hur man kan göra betalmedlemskapen mer intressanta.
 
100 pix ??

Vet inte helt om 100:- får lägsta medlemskapet är så illa när en annons på tex. blocket fort kostar 60:- för en annons med lite bilder... ska man ut med fler annonser så är det ju då 60 x ?= vadå?

Då är ju 100:- som medlem och sedan får man lägga ut så många annonser man vill... gratis!! inget att snacka om anser jag... men alla tänker ju inte som jag då :)
 

avslutad210712

Gäst
Självklart skall betalt medlemsskap ge någon form av fördel och att kunna lägga upp foton i annonser tycker jag är en sån fördel som skulle kunna få mig att betala för medlemsskapet (är inte betalande idag eftersom det inte ger mig något tillbaka). Att låta icke betalande medlemmar lägga upp foton men bara tillåta betalande medlemmar att se fotona känns inte riktigt lika lockande.
 
Men tänk så här, en person lägger upp en annons och tio personer, fem betalande och fem icke betalande tittar på den.

Som det är nu så kan ingen av de tio se nån bild om inte annonsören betalar för sig. Alltså måste alla tio, även de fem som betalar för sig, kontakta annonsören och be om bild via mail.

Betalar annonsören för sig så kan alla tio se bilden. De fem som betalar för sig får inget mervärde av sitt betalmedlemskap, det är bara annonsören som får det (slipper skicka bilder till de som är intresserade).

Vore det så att bara betalande kunde se bilden skulle det inte spela nån roll om annonsören var betalande eller inte. De fem intresserade som är betalmedlemmar ser bilden, de övriga fem måste göra sig omaket att be annonsören skicka bild via mail. Fördel för betalmedlemmarna alltså. Och annonsören kan hälsa de fem andra intresserade att om de vill se bilder får de bli betalmedlemmar:)
 
Det mer sannolika, inte minst med utgångspunkt från den här tråden, är väl att gratisannonsören skriver i annonsen att "om ni inte är betalande medlemmar så kan jag skicka bilder"...
 

avslutad210712

Gäst
Vore det så att bara betalande kunde se bilden skulle det inte spela nån roll om annonsören var betalande eller inte. De fem intresserade som är betalmedlemmar ser bilden, de övriga fem måste göra sig omaket att be annonsören skicka bild via mail. Fördel för betalmedlemmarna alltså. Och annonsören kan hälsa de fem andra intresserade att om de vill se bilder får de bli betalmedlemmar:)

Och säljaren får omaket att skicka sina bilder till fem icke betalande medlemmar.

Inte vet jag men om jag vore säljare skulle jag föredra att lägga upp bilderna en gång om jag har möjlighet till det.
 
Vet inte helt om 100:- får lägsta medlemskapet är så illa när en annons på tex. blocket fort kostar 60:- för en annons med lite bilder... ska man ut med fler annonser så är det ju då 60 x ?= vadå?

Då är ju 100:- som medlem och sedan får man lägga ut så många annonser man vill... gratis!! inget att snacka om anser jag... men alla tänker ju inte som jag då :)

Håller med dig... 100 kr är inga stora pengar och så går de till bra saker... som sidan tex
 
Nä, jag håller inte med. Förvisso är Utsidan det största uteforumet och har således potential att bli en samlingsplats även för begagnade uteprylar. Som det är idag hittar man myckete osorterat (det kan ju vara rent hopplöst att hitta rätt!) exv Blocket eller Tradera, medan Utsidan har en föredömlig struktur på sin beg-marknad.

Samtidigt finns en risk i att expandera Utsidans prylmarknad alltför mycket. Kolla på Tradera, där allt möjligt junk (företagsannonser, prylar m tvivelaktig koppling till uteliv, rent skräp) läggs upp och på så sätt skymmer de "goa" grejerna. Vill vi ha det på Utsidan? Om inte, hur ska de ha tid (=råd) att administrera sidan så junket hamnar för sig? Redan detta kräver pengar, förslagsvis genom betalande medlemmar. Det senare minskar även risken för direkt missbruk.

Så nä, hellre få och högkvalitativa annonser än en massa rat, och jag är beredd att betala en hundring (eller två) per år för det.
 
Vet inte helt om 100:- får lägsta medlemskapet är så illa när en annons på tex. blocket fort kostar 60:- för en annons med lite bilder... ska man ut med fler annonser så är det ju då 60 x ?= vadå?

Då är ju 100:- som medlem och sedan får man lägga ut så många annonser man vill... gratis!! inget att snacka om anser jag... men alla tänker ju inte som jag då :)

Håller med 100 spänn!!!

Betala Snåljåpar!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...