Outdoorexperten.se -erfarenheter?

Se upp med denna butik. Outdoorexperten skickar betalda räkningar till inkassokrav. Handla på andra firmor i stället.
 
Jag har handlat en hel del därifrån och bara bra erfarenheter. Reklamerade skidor i våras utan några som helst problem. Fick först hem de nya så jag kom iväg på planerad resa.
 
Mycket nöjd med Outdoorexperten. Tycker nästan bäst om dem av alla svenska friluftsbutiker på nätet. Uppdaterad lagerstatus, fint utbud, snabba leveranser samt erbjudanden och rabatter som är på riktigt.
 
Mycket nöjd med Outdoorexperten. Tycker nästan bäst om dem av alla svenska friluftsbutiker på nätet. Uppdaterad lagerstatus, fint utbud, snabba leveranser samt erbjudanden och rabatter som är på riktigt.

Det låter bra. Kanske de skulle lämna lite rabatt på den här tygduken för dryga 3.000 spänn...😊

 
Jag förstår din frustration men det är väl troligtvis ett misstag. För mig har det aldrig varit några problem och jag har handlat där säkert ett 15-tal gånger.
Tyvärr inte. Svarar inte. Jag har handlat åtskilliga ggr på Outnorth. Perfekt kundbemötande. Dessutom smidig fakturering via Klarna. Detta var första och sista gången jag handlar på outdoorexperten. Vill varna andra.
 
Jag väntar på en beställning från Outnorth sedan den 10/ 4 och har blivit lovad omedelbar leverans två gånger. Även solen kan ha fläckar! Mina tidigare erfarenheter från dom är goda så jag drar inte slutsatsen att dom är värdelösa för den här -förhoppningsvisa- engångshändelsen.

Jag tycker nog fortfarande att du har litet bråttom med din "dissning" av Outdoorexperten - speciellt med tanke på den respons du fått här men både du och jag har naturligtvis vår fulla rätt att välja vilken leverantör vi vill handla hos.
 
Tyvärr inte. Svarar inte. Jag har handlat åtskilliga ggr på Outnorth. Perfekt kundbemötande. Dessutom smidig fakturering via Klarna. Detta var första och sista gången jag handlar på outdoorexperten. Vill varna andra.
Har ännu inte fått ngt svar från Outdoorexperten ännu. Men via Qliro som sköter deras fakturering lyckats reda ut vad det är. Missade inbetalningen, vilket är lätt hänt då de bara skickar ett mail med inbetalningsuppgifter. Fick därför påminnelse per post med påminnelseavgift som betalades omedelbart men som på grund av snävt satt tid med (7 dagar) postfördröjning och bankdagar så hävdar man att den kom in 2 dagar för sent. För detta tar man tio kronor och ett öre(!) Men det är inte så att man skickar det kravet till mig, utan man man noterar att jag betalat den fyrsiffriga summan och påminnelseavgiften och skickar den nyskapade avgiften på tio kronor och ett öre omedelbart till inkasso som en obetald räkning. Man har på Qliro strukit det kravet men inkassoavgiften, som definitivt var mer än tio kronor och ett öre, tvingas jag trots bestridande att betala. Jag tycker att faktureringen bör skötas mer seriöst och kan ju bara avråda från att ha med Outdoorexperten att göra. Att deras lagersaldo inte stämmer och att de inte förmår leverera i tid visar ju bara på strukturella problem i deras verksamhet. Addnature, Alewalds, Outnorth, Naturkompaniet. Det finns gott om bra och seriösa alternativ i branschen som är mer måna om sina kunder.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...