Afrika runt hösten 2017

Hej

Lite osäker hur man skriver en sån här "kontaktannons" men hoppas detta blir bra. Nåt ni undrar så skriv här eller skicka PM

Nu ska jag göra det jag velat göra sen jag var 11 år gammal....och det var ett par år sedan :)
Nämligen att köra min expeditionsbil runt den Afrikanska kontinenten och hem igen!!

Jag har även kommit till insikt att det tyvärr inte finns nån i min närhet som delar denna dröm, utan dem mer eller mindre tycker att man är tokig.

Så det betyder att jag söker en resekamrat!

Med förberedelserna har jag kommit så långt att jag ordnat en kompetent bil och utrustat den för att klara resan. Kommer finnas både marktält och taktält så inget delande av sovplats behövs :)
Dock så återstår en MASSA planerande och hoppas att hitta nån som vill vara delaktig redan från början av detta stadium. Inget är spikat allt är preliminärt just nu.


Så om nån är sugen skicka och berätta vem du är, erfarenhet är inget måste. Tror att det mesta kan man lösa om man hjälps åt (dock alltid kul med folk som har nån speciall kunskap som kan vara bra att ha, mekaniker, kartläsare, rallyförare:)
Dock bör du vara införstådd i vad en resa av denna magnitud innebär i både tid och pengar. Oavsett vilka dina intressen är, så kommer du att kunna frossa i dem under denna resa..jag lovar :)

Här är länder som kommer att besökas under denna resan, som sagt inget är skrivet i sten.

Danmark, Tyskland, Schweiz, Italien, Marocco, Väst Sahara, Mauretanien, Mali, Senegal, Gambia, Guinea, Elfenbenskusten, Ghana, Nigeria, Kamerun, Gabon, Rep.Congo, DRC, Angola, Namibia, Syd Afrika, Botswana, Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Zambia, Tanzania, Burundi, Rwanda, Uganda, Kenya, Syd Sudan, Sudan, Egypten


Ha det
//Simon

p.s Bilden är över Serengeti (Tanzania)
 

Bilagor

  • Mountains_of_the_Serengeti.jpg
    Mountains_of_the_Serengeti.jpg
    50 KB · Visningar: 661
OOOOH, min dröm också!

Hej Simon!

Vet inte helt om detta kan kopplas samman, men jag vill börja med att säga att jag har en förkärlek till Afrika också och har också velat resa igenom hela kontinenten, men har såklart också 100 andra viljor i mitt liv.
För övrigt har jag backpackat i Sydafrika två gånger och jobbat på en festival som heter AfrikaBurn så va ja även på Madagaskar en sväng.

Nu till våren så är det äntligen bestämt att en av mina andra drömmar skall bli av. I början av april så skall jag börja cykla genom europa, ner till Spanien (ville komma så nära toppen av afrika som möjligt för att sedan på något sätt komma ner till Sydafrika igen).
Jag har noll koll på än så länge hur lång tid det kommer att ta, men det hade ju kanske varit grymt att bli uppplockad på vägen =D och gå direkt på nästa dröm.!

Så frågorna lyder, har du räknat på budget? Och när tänkte du starta din resa?

Sen jag flyttade tillbaka till Sverige (från Norge) så har resebehover varit större än vad jag har kunnat casha in, så min budget i april kommer inte vara enorn, men min cykelresa kommer att vara en budgetresa =)

Hör av dig så snackar vi mer, om det låter intressant =)

Julia
 
Härlig läsning

Härlig läsning. Åker själv till Sydafrika för 6:e gången nu i April. Älskar sensommaren där nere.
 

Liknande trådar