Vandringsryggsäck för mig (198cm) och hur många liter.

Jag har en grön Alaskaryggsäck som jag hade tänkt sälja på lokal loppis för 300 spänn.
Med den långa 5-stegade ramen, och gummitassar monterade. Du kan få den för 250 plus frakt.

Väskor hör inte hemma i fjällen... ;-)
/Odd
 
Jag har en grön Alaskaryggsäck som jag hade tänkt sälja på lokal loppis för 300 spänn.
Med den långa 5-stegade ramen, och gummitassar monterade. Du kan få den för 250 plus frakt.

Väskor hör inte hemma i fjällen... ;-)
/Odd
Om man skulle säga liter på den vad hamnar den på då?
Och rent praktiskt hur löser vi det?

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
 
Huvudsäcken på en Alaska är på ~60 liter och packpåsen är på ~25 liter.
Alaska har en mellanvägg ungefär halvvägs som går att antingen använda eller strunta i.

Använd - gör den att huvudsäcken får två avdelningar, en enkelt åtkomlig uppifrån och
en åtkomlig via blixtlåset på baksidan.

Icke använd - så blir huvudsäcken en volym med allt enkelt åtkomligt från lockändan.

Till dessa två avdelningar kommer en lång termosficka på höger sida (oftast med spö-
tunnel bakom), två korta fickor på vänster sida samt en ficka mitt på bakåt.
(Det finns en liten platt ficka insydd i locket också, men den brukar inte räknas...)

Skicka ett PM till mig här på Utsidan - så får du mitt mobilnummer ikväll...
/Odd
 
Jag är 190cm..och när jag ska bära tungt så använder jag en Lundhags 75l (Gnaur heter den modellen numera)som avlastar och sitter fantastiskt bra. Men den är tung, 2.8kg.

Normalt så använder jag en Osprey Exos 58l, men då krävs det att du har mindre och lättare utr :)!
 
Jag köpte faktiskt just en sådan idag lundhags 75L, provade typ 5 olika med vikt i och den kändes riktigt bra faktiskt.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...