Brassestol lättvikt? Var?

Vill köpa en s k brassestol/låg strandstol lättvikt. Vet ngn var de finns?
De som säljs på Jula/ Rusta osv väger nästan 3kg. För mkt tycker jag.
Mvh
ebh@telia.com
/skriv även gärna direkt, tack tack/
 
Stolar används traditionellt till att sitta på.
Eller är det en kuggfråga?

Nej, det var ingen kuggfråga.

Hemma sitter jag på en stol för att nå upp till bordet där jag brukar placera saker så som tallrik och dator. När jag är ute har jag inget bord att nå upp till och alla grejer brukar vara placerade på marken, följaktligen behöver jag ingen stol att nå upp till de.

Jag kunde nog varit lite mer tydligen i frågan. Varför ska man ha med sig en stol ut?
 
Nej, det var ingen kuggfråga.

Hemma sitter jag på en stol för att nå upp till bordet där jag brukar placera saker så som tallrik och dator. När jag är ute har jag inget bord att nå upp till och alla grejer brukar vara placerade på marken, följaktligen behöver jag ingen stol att nå upp till de.

Jag kunde nog varit lite mer tydligen i frågan. Varför ska man ha med sig en stol ut?

Han kanske gillar att sitta i solen och dricka bärs?
 
Nej, det var ingen kuggfråga.

Hemma sitter jag på en stol för att nå upp till bordet där jag brukar placera saker så som tallrik och dator. När jag är ute har jag inget bord att nå upp till och alla grejer brukar vara placerade på marken, följaktligen behöver jag ingen stol att nå upp till de.

Jag kunde nog varit lite mer tydligen i frågan. Varför ska man ha med sig en stol ut?

Han kanske gillar att sitta i solen, dricka bärs och spana på brudar?
 
Hemma sitter jag på stol (eller i fåtölj eller soffa) för att det är bekvämt, inte för att nå upp till bordet.
 
Jag kunde nog varit lite mer tydligen i frågan. Varför ska man ha med sig en stol ut?

Eftersom vi inte vet i vilket sammahang stolen ska användas är det ju omöjligt att svara på någon annan fråga än vilka lätta stolar det finns. Om det specifikt hade handlat om vandring (kanske det enda sammahanget som det är värt att spara 200 gram genom att inte ha med en stol) hade man kanske kunnat ifrågasätta stolens vettighet.

En lätt, bekväm stol är till exempel kattens jamande när man sitter på stranden, eller i trädgården och vill läsa en bok.

Om man använder stolar för att nå upp till bordet är det väl smartare att skippa bordet även hemma? För min del handlar stolar och bord om ergonomi. Det är snarare bordet som finns till för att man ska kunna ha grejerna i vettig arbetshöjd, dvs när man står eller sitter på stol. Men det där handlar ju rätt mycket om kultur, dvs vanor, också.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.