Av alla inlägg om Sporkar

förstår jag att kniv bärs numera av färre utemänniskor.....
Har man rejäl fällkniv eller liten slidkniv med behöves knappast matkniv. Medan lång sked i metall är bra både för att röra med och äta.
Men med matsatser, har ni inte kokkärl? Saknas uppenbarligen insikter i hur man minimerar egenburna lasten..... ibland är det billigast och tänka till innan man går in i mammontemplen och ögonskådar.
Handlar ego blir det mest på reahyllan, av det som stått länge på önskelistan....
 
förstår jag att kniv bärs numera av färre utemänniskor.....
Har man rejäl fällkniv eller liten slidkniv med behöves knappast matkniv. Medan lång sked i metall är bra både för att röra med och äta.
Men med matsatser, har ni inte kokkärl? Saknas uppenbarligen insikter i hur man minimerar egenburna lasten..... ibland är det billigast och tänka till innan man går in i mammontemplen och ögonskådar.
Handlar ego blir det mest på reahyllan, av det som stått länge på önskelistan....

va.....???????
 
Instämmer i föregående svar om att det inte är helt lätt att förstå vad som menas i ursprungsposten. Mitt förslag är därför att vi diskuterar olika tolkningar av vad som avses. Jag öppnar själv med en ganska traditionell tolkning och hoppas att någon kan balansera tråden med en mer kreativ tolkning;):

förstår jag att kniv bärs numera av färre utemänniskor.....
Har man rejäl fällkniv eller liten slidkniv med behöves knappast matkniv. Medan lång sked i metall är bra både för att röra med och äta..

Min tolkning av ovanstående är att om man har en fällkniv finns det ingen nytta med en spork, utan det räcker med en sked.

Men med matsatser, har ni inte kokkärl? Saknas uppenbarligen insikter i hur man minimerar egenburna lasten......

Jag tror seobserver menar att man inte behöver speciella talrikar/storkåsor. Istället förspråkar han att äta ur kastrullen för att spara vikt.

ibland är det billigast och tänka till innan man går in i mammontemplen och ögonskådar.
Handlar ego blir det mest på reahyllan, av det som stått länge på önskelistan....

Min tolkning av detta är att seobserver anser att man tänka igenom sitt behov innan man handlar nya prylar.
 
Nä, jag fattar då inte heller. Men roligt var det.

Väntar spänt på förklaringen och undrar om den kommer vara lika rolig. Tyvärr kan jag inte komma med någon mer kreativ tolkning.
 
Jag tror seobserver menar att man inte behöver speciella talrikar/storkåsor. Istället förspråkar han att äta ur kastrullen för att spara vikt.

Det där beror ju helt och hållet på vad man äter, hur många man är per kök och hur tung tallriken är. Om svaren är "god, vällagad mat", "två eller fler" respektive "17 g" är kastrullätande knappast höjden av funktionalism.
 
förstår jag att kniv bärs numera av färre utemänniskor.....
Har man rejäl fällkniv eller liten slidkniv med behöves knappast matkniv.

Finns det kniv på en spork?

Nä, jag fattar då inte heller. Men roligt var det.

Väntar spänt på förklaringen och undrar om den kommer vara lika rolig. Tyvärr kan jag inte komma med någon mer kreativ tolkning.

Nä ingen ny tolkning! Jag vill bara försvara att jag bär spork istället för metall sked med att det är hövligare att ta korven från bordet med gaffel än med MORA i högsta hugg.
 
Skaffel borde ju vara en mer "korrekt" översättning.Men knaffel låter ju onekligen roligare. Och roligare vinner nog över "korrekt", så då borde ju översättning sålunda vara knaffel.

...fast "knaffel" är redan upptaget av en sån därna gaffel med kniv på ena sidan som man får till sin kööv med meus på mojjen. "Ged" är ett annat alternativ, men det är huvudpersonen i en schysst bok så det vore inte så bra. Skaffel återstår, även om det påminner lite om en gammal musikstil från de därna åren då man hängde vid mojjen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
baffinguarapo Redigera/ ta bort inlägg? Allmänt om friluftsliv 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.