Friluftstidningar

Det gjorde jag, dock utan framgång. Du får jätte gärna hjälpa mig att hitta en relevant tråd som inte är allt för gammal.
 
Vilka tidningar läser ni, och i så fall regelbundet eller bara enstaka lösnummer?

Jag läser de "vanliga" ... dv s Outside, och Utemagasinet... har dock slutat att prenumerera på båda, då vissa nummer med t ex filmer INTE finns med när man är prenumerant... märkligt tycker jag. Dessutom så kommer tidningarna ibland senare i brevlådan än ute i handeln. Inte jätteviktigt, men irriterande.

Nu köper jag lösnummer när de verkar intressanta istället.

Sen så läser jag andra typer av tidningar som är mer idrott och tränings specifika.

Kadens, Runners World och nya Aktiv Träning slinker ner i bland.

/Thomas
 
Jag läser de "vanliga" ... dv s Outside, och Utemagasinet...

Dom två är ganska trista. Outside handlar mest om tuffa extremäventyrare och sportnissar som Lance Armstrong, vad nu han har med uteliv att göra. Utemagasinet känns rätt mossigt också, redaktionen verkar insnöad på att ha senaste sortens soff-shell och goretex samt pendla mellan Åre och Kebnekaise, med en å annan avstickare till Stockholms skärgård. Samma sak i varje nummer.
 
Har tidigare prenumrerat på Utemagasinet och Outside. Har slutat med det, då jag inte tyckte det var så intressanta nummer alla gånger.
Köpt något enstaka ex. ibland när något speciellt intressant tas upp i tidningen.
Mycket frilufts-info/läsning går ju annars att hitta på internet,Tex Utsidan!:)
 
Dom två är ganska trista. Outside handlar mest om tuffa extremäventyrare och sportnissar som Lance Armstrong, vad nu han har med uteliv att göra. Utemagasinet känns rätt mossigt också, redaktionen verkar insnöad på att ha senaste sortens soff-shell och goretex samt pendla mellan Åre och Kebnekaise, med en å annan avstickare till Stockholms skärgård. Samma sak i varje nummer.

Kan hålla med om att utemagasinet har blivit mindre intressant... att det är mycket upprepningar i numrena... det känns ofta som om man läst det tidigare... Är ma o ganska bra att köpa lösnummer istället...

Outside tyckte jag började rörigt... ryckte upp sig... men börjar nu traska lite i utemaggans spår med för mycket upprepningar och liknande reportage... däremot så lockar den "sportnissar" som mig lite... lite sport blandat med uteliv... gärna kombinerat.
 
Jag har också varit prenumerant på Utemagasinet, men valda att inte förlänga prenumerationen förra hösten. Det känns precis som många säger, att innehållet bara repeteras hela tiden. Jag vet inte hur många ggr underställ har testats senaste åren. Varför testar dem inte friluftskök (kommit många nya spännande modeller), pannlampor (utvecklas snabbt) och sovsäckar för sommaren (för att jag söker en ny :p ).

Nä, nu köper jag Backpacker Magazine i lösnummer titt som tätt och resten tas in via internet. Senaste "gear guide" numret är jäkligt bra för prylnördar som mig :)

/Erik
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
personnvik Översikt över turförslag i friluftstidningar Allmänt om friluftsliv 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...