Sponsring.

Var på vildmarksmässan idag och lyssnade på Barbro (Babs) Lindman och hennes föredrag om paddling vilket var mycket inspirerande. Förra året var snackade jag med Ola skinnarmo osv. Det som dessa semiprofessionella och professionella äventyrare har gemensamt är att de inte bara har en massa bra utrustning, utan de har även minst lika mycket sponsringsloggor på denna utrustning.

Vad krävs egentligen för att bli sponsrad, måste det vara något mastodontprojekt? Vem ska man vända sig till (vänder mig ju nu till er kära utsidanrävar), finns det några fallgropar som man ska se upp för om man nu blir sponsrad?

Tacksam för svar.
/Apfaktor
 
Stipendium

Såg att de börjat med att vem som helst kan söka ett stipendium för vad som helst.
Man skulle kunna söka för att åka på fjälltur med familjen eller klättra i Nepal. Läs mer HÄR

Sen har vi Pierre Näsman som har skaffat sin tidskaspel som gör just hans expedition speciell. Vilket ökar intresset bland media för hans äventyr & ökar massmediabevakningen så får man oftast mer sponsorer.

MVH
zzeezz


Var på vildmarksmässan idag och lyssnade på Barbro (Babs) Lindman och hennes föredrag om paddling vilket var mycket inspirerande. Förra året var snackade jag med Ola skinnarmo osv. Det som dessa semiprofessionella och professionella äventyrare har gemensamt är att de inte bara har en massa bra utrustning, utan de har även minst lika mycket sponsringsloggor på denna utrustning.

Vad krävs egentligen för att bli sponsrad, måste det vara något mastodontprojekt? Vem ska man vända sig till (vänder mig ju nu till er kära utsidanrävar), finns det några fallgropar som man ska se upp för om man nu blir sponsrad?

Tacksam för svar.
/Apfaktor
 
Vad krävs egentligen för att bli sponsrad, måste det vara något mastodontprojekt? Vem ska man vända sig till (vänder mig ju nu till er kära utsidanrävar), finns det några fallgropar som man ska se upp för om man nu blir sponsrad?

Tacksam för svar.
/Apfaktor

Övergripande är det på det sättet att företag är vinstdrivande och sponsrar för att öka vinsten.

Alltså kan ditt projekt ge företaget en klar hypotetisk vinstförbättring så finns chansen att få spons.

Vinstförbättring grundar sig på exponering av av varumärke i media. Helst då med positiv association.

Så nej på fråga 1.

2: vet inte, beror väl på vad du har för ambitioner.

3: Kan ju vara en fördel om företagen har gott renome och inte är bedragare.

Rent generellt så är det nog lättare att skaffa ett välbetalt arbete än sponsorer.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.