Snön faller

Vad gör ni nu, flugfiskare?

Följer vad som dryftas på fiskeforum nästan dagligen.
Nu verkar det vara slutpratat.
Är verkligen allt uttömt?:(

Vilken fluga är bra för torsken?

DEGL/Ragnvald
 
Det är väl mer så att alternativa frilufssysselsättningar tar över på höst och vinter.. Brook åker väl skidor som bäst nu om jag fattat det rätt och Graip e nog ute med byssan i skogen. Själv så blir det mer dykke och jakt på vinterhalvåret.. För mig så sätter inte flugbindarsuget igång förren tidigast i slutet på Januari.

Skitfiske på er!
 
Inte stanner väl fisket av bara för att snön faller? Bara klä på sig lite varmare, knyta på en liten husmask och ge sig ut i strömmarna... och sen en ordentlig brasa vid strandkanten!

Men som de andra säger, annat tar över intresset i dessa tider...

tight lines/samme
 
Ehhh...

här uppe är det lite svårt att kasta i strömmarna, isen har en tendens att hindra fisken från att ta flugan...

/Anders B
 
Freddan75; sa:
Jassa isen ligger redan i alla stromvatten? Ar detta en sida bara for norrlanningar? Ni ar otroliga.

öööhh... Nu har du nog fått allt om bakfoten. Det är ingen som sagt att detta är en sida endast för norrutbor, tvärtom(vi försöker bli av med dom..hehe).. Brook skrev bara att han inte kunde fiska nu då det var is där.. Ni får skriva hur mycket ni vill i fiskeforumet vart än i landet ni kommer ifrån, det e bara det att för många av oss så är fisket säsongsbetonat samt att man har andra intressen utöver fisket även om fisket e ett stoort intresse.. Men vi måste väl för bövelen få göra annat också utan att vi blir anklagade för utomäktenskapliga förhavanden.. eller?
 
Jag har tusen och ett intresse. Vad jag menade var att norrutbor verkar tro att sorlanningar inte vet nagonting om forhallandena i norr. Som bevis pa detta togs Samme83's hurtfriska tillrop om borstmaskar och brasor. Sa vitt jag vet ar fortfarande flertalet stromvatten i Norrland normalt sett isfria i mitten av november (Ok jag erkanner att min kunskap i detta amne inte stracker sig langre an till Vilhelmina och fragan ar hur effektivt fisket egentligen ar).
Men fortusan fiske ar jobbigt pa vintern, det var inte det jag menade, vad jag vande mig mot var den nastan styvmoderligt syrliga tonen mot en ung entusiastisk flugfiskare som sakert skulle gora ett forsok TROTS is.
Dessutom var inte mitt intryck av denna traden att den endast gallde Norrbotten. Ar det fortfarande meningsfullt att fiska torsk i Bottenviken?

Nej, nu lagger vi syrligheterna at sidan. Norrland ar fantastiskt, hela Sverige ar fantastiskt. Men det ar inte latt for alla att veta att isen i strommande vatten i Norrbotten, redan ligger i mitten av November. Men alla vet att Sverige ar avlangt.
 
Om...

man har en massa voima i armarna så kan man ju faktiskt borra upp en pool i strömmen med isborren, men då ska man åxå ha en massa voima i armarna (och/eller lite att göra)...

/Anders "Elak-Norrbottning-Som-Äter-Upp-Små-Sörlännings-Fiskebarn-Varje-Dag" B
(just det ja, måste ju in med en smilis så att vissa fattar "glimten i ögat"-meningen med många av mina inlägg....;))
 
Re: Om...

brook; sa:
man har en massa voima i armarna så kan man ju faktiskt borra upp en pool i strömmen med isborren, men då ska man åxå ha en massa voima i armarna (och/eller lite att göra)...

/Anders "Elak-Norrbottning-Som-Äter-Upp-Små-Sörlännings-Fiskebarn-Varje-Dag" B
(just det ja, måste ju in med en smilis så att vissa fattar "glimten i ögat"-meningen med många av mina inlägg....;))

snyft.. nu känner jag mig hotad trots din smiley.

*darrande underläpp*
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.