Sy packväskor åt katten

har katten haft sele, koppel mm är det väl inget större problem att utvidga arranegemanget till att även innehålla små väskor.

men av känslan man får genom att läsa dina frågor misstänker jag att katten (du) inte är van vid detta och då finns det nog ingen chans i världen att han eller hon finner sig i detta.


sen kommer vi till nästa fråga;

varför i hela fridens namn ens försöka?

det är ju emot hela kattens natur att vara belastad och tungfotat av ett sådant arrangemang.
till skillnad från hunden har, mig veterligen, inte katten i sitt naturliga beteende att vara ett nyttodjur, på det här viset.

Jo flanell, du ät rätt ute, jag "luftar" bara mina ideer, de är randomiserat verklighetsförankrade/overkliga, jag anar att en liten nyttovikt som de kan ta är nog väldigt liten, men ändå en kul ide att de bär kanske sin egen leksaksråtta själv i en mini väska under hakan, dit kan man nog sträcka sig som mest !.:cool:

Jag vill även skicka en stor eloge till våra administratörer, som låter mig o andra leka lite ibland på forumet som egentligen enligt många bör hålla en mer strikt frilufts/utesportsprofil.

De här inläggen kanske både retar/stör och lockar fram leenden i stugor och kojor runt om i landet, det är min avsikt med dessa inlägg, inget annat, men jag tror mig veta att vi alla behöver lite självdistans, samt lite humor ibland när den ibland så annars gravallvarligt tråkiga logiska (?) prestationsinriktade verkligheten tränger på.
 
Jo, vi utgick nog lite till mans från att Peter ville toka sig lite... Får man med katten ut får man vara myket nöjd. De flesta katter stannar nog hellre hemma. Katter är revirdjur och blir ofta bara störda av att flytta på sig. Några raser och individer är mer präglade på sina människor - någon enstaka av dem uppskattar upptåg. Vår är med på korta turer. Ska vi åka långt får hon bli hemma, hon gillar inte bilen. Vi bär henne oftast, så hennes packning blir automatiskt min! Anna
 
Jo flanell, du ät rätt ute, jag "luftar" bara mina ideer, de är randomiserat verklighetsförankrade/overkliga, jag anar att en liten nyttovikt som de kan ta är nog väldigt liten, men ändå en kul ide att de bär kanske sin egen leksaksråtta själv i en mini väska under hakan, dit kan man nog sträcka sig som mest !.:cool:

Jag vill även skicka en stor eloge till våra administratörer, som låter mig o andra leka lite ibland på forumet som egentligen enligt många bör hålla en mer strikt frilufts/utesportsprofil.

De här inläggen kanske både retar/stör och lockar fram leenden i stugor och kojor runt om i landet, det är min avsikt med dessa inlägg, inget annat, men jag tror mig veta att vi alla behöver lite självdistans, samt lite humor ibland när den ibland så annars gravallvarligt tråkiga logiska (?) prestationsinriktade verkligheten tränger på.


då jag förstår :)

hade vår egen lilla vandrare i bakhuvudet, som faktiskt med både glädje och lätthet gärna hakar på under 7-8km promenader. dock alltid 100meter bakom och utan packväskor.
 
Filosofen som drabbades...

Jag tror att en del av det vi diskuterar på Utsidans forum om packväskor, återfinns i den här artikeln, som en vän tipsade mig om http://www.svd.se/kulturnoje/understrecket/artikel_2558115.svd En kattsektion kan vara nog så humoristisk mitt uppe i allt allvar. Och när Peter kom med sin väskavdelning, kände jag en befrielse, särskilt när jag såg färgsättningen på hans packväska. Den sprängde liksom den strikta formen direkt.
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Sverker G Vad skiljer lätt-, medelsvår-, och svår terräng åt? Allmänt om friluftsliv 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.