Ny fjällflora

den nordiska floran...

är ju en enormt tung pryl annars...hehe...
men...kroken är fortfarande en klassiker...
sitta och ta en välkänd blomma...kroka sig igenom hela listorna...och hamna rätt...det är en konst:)
och himla kul:)

kram anna
 
Ännu roligare när man tar en okänd blomma och kommer rätt tycker jag.:) Särskilt om det är en där man inte ens har kunnat gissa familjen utan får starta från början med att räkna ståndare och pistiller. Kroken är alltid med i hemtrakten, men i norska fjällen riskerar man ju hitta växter som inte står där. Lid är lite för tung att bära med på fjället tycker jag så jag fortsätter nog med Örjan Nilssons fjellflora. Man får väl hoppas att den nya floran kommer med norska namn så småningom.
 
klart det är ännu kuligare :)

...bara att krok är så pass avancerad att man faktiskt kan sitta med blommor man känner till och ändå få problem...det är ju kul juh :) men en okänd och hamna rätt...ja...det måste vara spännande värre...jag råkar inte så ofta ut för totalt okända dock...men tar med en flora nu på onsdag när jag åker upp o hälsar på pappa i härjedalen...förresten...tar med både den stora nordiska och kroken tror jag..behöver ju inte ha så mycket annat med mig...förutom fågelböcker och sånt...hehe...
kram anna
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.