Fluglinor färskvara?

Re: Jag...

brook; sa:
kommer väl chockera endel personer nu...men jag tycker att du kan och ska använda FlyMax rullen. Det finns några nackdelar med den rullen, den kan klämma linan mellan den där "bryggan" som sitter på den nedre sidan, den har en relativt liten spoldiameter (du får veva som besatt när du har mycket lina ute), samt att du kanske skulle köra på "storebror", 378 (?) nåt som skulle innebära att du rymmer mer backing.

Men, let's face it, för en hundring så är den helt rätt, om...nej...jag menar när du sedan kommer att bli en riktigt inbiten flugfiskare kan du ju fundera på andra fabrikat och märken.

Tänker inte gå in på vad jag har för rullar, nåt säger mig att jag är rätt så förutsägbar i mitt val, framförallt märkesmässigt (och modellmässigt)...men med lite tur så tittar det in folk som kan/vill diskutera sådant ;)

/Anders B
Jag är nu glad ägare till även en Fly-Max 356. Utrustningen får duga för i alla fall detta år. Nu återstår bara ett gäng flugor så jag plöjer litteraturen om "Gammarus" mfl. Binder ni alltid alla flugor själva? Roligare men i mitt amatörstadium blir det köpflugor.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fujii Livslängd på fluglinor? Fiske 6
Röding Oraka fluglinor Fiske 17

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.