Obs! En upplysning om Therm A Rest...

Guest

Gäst
Halloj!

Vill passa på att upplysa om dem olika modeller av Therm A Rest som presenteras på tillverkarens hemsida, http://www.cascadedesigns.com

På hemsidan presenteras Cascade Designs sortiment av liggunderlag. Vissa modeller tillverkas nu enligt den sidan 1 cm tjockare. Bland annat står det att Classic CampRest nu tillverkas i 6 cm tjocklek istället för som tidigare i 5 cm. Det stämmer..men det gäller för den AMERIKANSKA marknaden och inte för den Europeiska.

Denna information har jag fått av Göte Nilsson på Sportsnet i Sverige efter det att de kontaktat tillverkaren Cascade Design.

Så här svarade Joe Cotter (Marketing Manager) på Göte Nilssons mail om hur det kommer sig att samma modell av liggunderlag skiljer sig i tjocklek på deras hemsida och i den produktkatalog som Sportsnet erhållt för 2002/2003:

"Hi Gote,
The website only shows US products configuration, our workbook shows the configuration for products sold in Europe. We are currently working on a Europeans website however this will not be up for some time yet."

Regards
Joe Cotter
Marketing Manager
Cascade Designs Ltd


Inga förändringar av Therm A Rest-modeller för den svenska marknaden alltså, utan endast för den amerikanska.


Mvh
Jonas
 

Guest

Gäst
Hehe..men alla läser inte i både paddlings- och vandringsforumet. Alla är inte lika flitiga som du Patric..eller det kanske de är förresten..!? :)

Annars kan det ju vara så att någon läser informationen i vandringsforumet..men är så glömsk så att när han/hon kommer in till paddlingssidorna så ser personen i fråga samma länk som just är läst..men tror då att det är en ny oläst länk.. hmm :)

Men jag avstår från att lägga ut samma information i övriga forum. Skulle vara "Skoj med GPS" i sådana fall som det kan vara motiverat med denna information.. :)


/Jonas
[Ändrat av forstheim 2002-09-06 kl 14:43]
 
Gissa varför denna "diskriminering"?

forstheim; sa:
Inga förändringar av Therm A Rest-modeller för den svenska marknaden alltså, utan endast för den amerikanska.


Mvh
Jonas

Orsaken till denna "diskriminering" måste bara vara en viss viktskillnad mellan folkslaget "Amerikaner" och "Europeer"! :-

Fast vi (läs dem) är dock, tyvärr, på god väg "i fatt" Amerikanarna viktmässigt. Så 6 cm:s liggunderlag är nog snart möjliga att köpa "över disk" i Europa också.

Fast jag klarar mig med 5 cm... :-

Mvh!
// Niklas
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.