Letar kastrull med handtag

Jag använde under längre tid en titankastrull från Alpkit med deras vikbara handtag. Tröttnade sedan på titan och körde lite på trangia i aluminium.

Nu har jag insett att jag blir galen på tamojjen, blivit så van vid att varje kastrull har eget handtag och att man kan flytta på stekpanna/lock och kastrull utan att fippla.

Så det jag är ute efter är egentligen kastruller och stekpanna i aluminium, utan värmeväxlare, med fasta handtag.

Alpkit har en variant jag känner till, men letar fler tips som man kanske har missat.
 
Vilken storlek på gryta/stekpanna söker du? Optimus har ett kit som heter Terra Solo för en person, finns även Urberg hos Outnorth, Biltema (art nr 370054 alt 370053), Primus mfl. Trangias stekpannor med vikbart handtag är mycket bra om du söker en stekpanna i den storleken lämplig till att steka fisk mm.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
såg Letar efter ett kombikök för dels kunna ha med på fjället och i skogen över öppen eld Kök och brännare 17
såg letar efter kök för en som har ett handikapp i händerna. Kök och brännare 18
såg letar efter ett lätt men stadig kök för att använda året om. Kök och brännare 11
mts0n Letar nytt lätt kök för tävlingsändamål. Kök och brännare 7
skosnöre Förgiftningssäkerhet med bränsleförvaring i kastrull Kök och brännare 30
Jackiie Vit dammig beläggning på HA-kastrull efter diskmaskin? Kök och brännare 4
Moga Konstig beläggning i trangia-kastrull, tips? Kök och brännare 14
ninj4 Kompabilitet: Optimus-kastrull + Primus-kök? Kök och brännare 6
joanc Värmeskydd under kastrull? Kök och brännare 2
Evelina Hultgren matlåda = kastrull på gasolkök. Tips önskas! Kök och brännare 23
FalconBayerskt Kastrull till MSR PocketRocket Kök och brännare 10
Jmhe Enkel billig kastrull? Kök och brännare 4
henke.lofgren Kastrull/gryta ca 5-10 L att ha med i skogen. Kök och brännare 5
pelka Funkar optimus kastrull på?? Kök och brännare 5
Nordbjörn Vilken kastrull till MSR XGK EX..?? Kök och brännare 11
pelka Primus kastrull! Kök och brännare 0
Bomber_5000 Endast en kastrull till gammalt trangia 27? Kök och brännare 12
kanis EtaPower kastrull inuti ett Trangia? Kök och brännare 16
Avslut090305 Ny kastrull eller nytt kök? Kök och brännare 8
dag.lunden_telia.com Stor kastrull till Trangia (>3 liter) som passar innanför vindskyddet... Kök och brännare 16
mrubenson Kastrull som rymmer 450g gastub? Kök och brännare 1
majjen Hur stor kastrull på vinterturen? Kök och brännare 10
realout Titan-kastrull? Kök och brännare 15
Heiner LiTech kastrull +vikt Kök och brännare 2
hobbit kastrull för eld och kök Kök och brännare 21
Johan111 lättast möjliga kastrull Kök och brännare 42
tango Gryta 80 mm hög och diameter 145mm och infällbara handtag? Kök och brännare 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...