Segel drömmar

Har funderingar på att skaffa en segelbåt om något år. Blir extremt sugen att skaffa när man ser på t.ex. en film eller något TV program att dom ger sig ut och bara njuter. visst kan ja tänka mig att det finns nackdelar men de har allt, nästan. Det jag är sugen på är att lära mig segla, hålla på några år om det är min sak, lära mig segla, kasta i dom nödvändigaste sakerna och ta mig till kroatien eller något härligt land för att stanna så länge jag kan och orkar och bara "leva" för något år. Jag är en kille som gillar äventyr och uppleva nya saker och platser. Man kan ju drömma men att göra en spontan grejj som bara dra ner till dom varma delarna av europa och leva för stunden, det är min dröm och något jag skulle vela uppleva vare sig de gäller segling eller någonting annat.

Ge gärna tips om ni har det och motargument om ni känner för att väcka mig om jag är helt sne i huvudet med mina ideer :)
 
I samma prisklass och storlek finns ju t ex IF (internationell folkbåt). Mycket vanligare, alltid finns det båtar till salu. Lätthanterad och säker för nybörjare, seglar bra. Sällan halvfabrikat, vilka ju kan ha lite olika kvalitet i tillverkningen.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...