Vina 30

Hej,

Är sugen på att testa en ny rygga, med ventilation och lite mer struktur.

Letat efter en dagsutflykts rygga i 28-30 liters klassen.
Jag går med min son, så jag bär en del saker år honom.

Jag har spanat in vina 30 från haglöfs, bra pris och tycker haglöfs brukar hålla bra kvalitet.
Det är 3 saker som gjort att jag tittat på just denna.
Den sneda dryckesfickan, dragkedjefickan på andra sidan samt att man kan komma åt huvudfacket på sidan med dragkedja.

Min son är lite yngre så han vill ha vatten, snacks eller ta av sig/ta på sig något speciellt plag med jämna intervaller.
Så det är viktigt för mig att komma åt saker utan att behöva ta av väskan.
Samt att vid vissa mer extrema fall komma åt det jag behöver i väskan utan att packa upp allt.

Mitt problem i det hela är att jag inte hittar nästan något om denna rygga på nätet.
Haglöfs generellt verkar vara ganska ointressanta att recensera.

Är det någon här som testat denna rygga eller kan säga något om den?
Finns det någon annan rygga man bör titta på?


Edit:
Funderar även på en spira 20 för kortare utflykter och pendling.
Om någon har info om denna.
 
Vattentätt

Man brukar prioritera olika utifrån sina erfarenheter. Efter att innehållet blivit blött har jag fastnat för vattentäta ryggsäckar. I mitt fall har jag fastnat för expedition torrent
Som dagtur och till jobbet.
 
Hej!
Jag köpte en Vina 30 för några år sedan. Tyvärr har jag inte haft möjlighet att prova den mer än på två dagsturer.
Vad jag gillar är bärsystemet med nätet på ryggen som gör att man får bra ventilation.
Sidfickorna kan vara lite "luriga" för man kan lätt tappa något ur dem.
Jag gillar blixtlåset på sidan som gör att man kan komma åt innehållet men jag tycker att det är lite svårt att öppna säcken utan att ta av sig den.
Kanske lite tunna remmar och spännen men annars gillar jag säcken.
Ett tips är att köpa ett löst regnskydd att ha med (har mitt i topplocket).

Mvh. Bengt H
 
Hej!
Jag spontanköpte min för ett par år sedan och har efter det fått följa med på en hel del dagsutflykter i skog och på fjäll.
Är generellt nöjd med den.

Visserligen är remmarna tunna, men jag har lyckats att trycka ner en del prylar och vikt i den utan att den känns ostabil. Spännena kan jag nog hålla med tidigare skribenter om att de borde ha dimensionerat lite större, men än har inget gått sönder för mig.
Det jag nån gång saknat är att den inte går att reglera rygglängd på som det ofta gör på de större säckarna men tycker dock att övriga delar av bärsystemet ofta går att justera tillräckligt bra.

Jag har aldrig lyckats att bli av med nåt från sidofacken. Brukar ibland säkra prylar som ligger i det öppna facket med nån liten karbinhake och undvika allt för mycket smått i just de facken. Tycker att de är ganska lätta att nå utan allt för stor ansträngning.
Uppskattar även de små facken på avbärarbältet där man kan få plats med lite snacks,mobil, myggmedel etc.

Det finns egentligen bara en sak jag stör mig på med den, och det är att den är lite rundad i botten och svår att ställa på exempelvis ett golv utan att den halkar omkull. Jobbigt vid packning, men inte ett problem när man vandrar :)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...