Bonsaiträd

OK då, lite japanskinspirerade hobbytips

- Smida samuraj-svärd
- Besöka Kgl Slottet och se japanska turister som fotograferar allt och alla
- Kasta kaststjärnor
- Dricka te
samt min favorit när det gäller japansk kultur:
- Äta! Sashimi, friterade grönsaker, grillspett, japansk "fondue" (har tyvärr glömt namnen på den ädla rätterna, jag har feber), sushi mm

/Håkan

PS Observera att jag inte tog med harakiri...

PPS Jag har feber och är därmed inte helt tillräknelig
 
Tameshi-wari kanske e nått för dig, betänk dock att den Svenska furan inte är speciellt imponerad av den ädla Japanska konsten att klyva trä med händerna..

:)


(ovanstående text är snodd från en artikel i Svenska Fighter, numera fighter: [ http://www.fightermag.com/ ] )
 
Skippar trädklyvandet, fick nog av det i Japan när jag slog på sandsäckar (och då menar jag SANDsäckar), coh trätavlor.

Kasta kaststjärnor har jag redan prövat, det var i Tokyotowers på spelavdelningen, deras variant av kastapil. Lyckades vinna en batong av stål!?!
Märkliga vinster...

Borde kanske pröva att smida ett svärd...
Eller åtminstonde en smörkniv...
 
bash; sa:
Träffade en tjej för övrigt i Kyoto som hade tredje dan i orgami!

Jag ser framför mig en liten tjej i skoluniform som klår upp en ninja med hjälp av en snabbvikt körsbärsblomma av silkespapper. Eller... jag ser det inte framför mig. Hur funkar det? Får hon inte fett med spö?

Är det dessutom därför man visar hur vasst ett samurajsvärd är genom att skära genom papper? För att liksom säga åt origamikrigarna att hålla sig på avstånd?
 
Nordesjö; sa:
bash; sa:
Träffade en tjej för övrigt i Kyoto som hade tredje dan i orgami!

Jag ser framför mig en liten tjej i skoluniform som klår upp en ninja med hjälp av en snabbvikt körsbärsblomma av silkespapper. Eller... jag ser det inte framför mig. Hur funkar det? Får hon inte fett med spö?

Är det dessutom därför man visar hur vasst ett samurajsvärd är genom att skära genom papper? För att liksom säga åt origamikrigarna att hålla sig på avstånd?

Inte den blekaste faktiskt, det ända jag mins är att hon hade tredje dan i Orgami och att hon faktiskt hade en skoluniform...

Man vet ju aldrig, du kan ju ha rätt...
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...