Allvarligt fiskedrama

Nja

om du tittar på filmen ser du att motorbåten var på väg mot björnen inte tvärtom. Sevärt filmklipp men inte var det någon risk för båtåkarna de var tvärtom mycket glada för att få uppleva en björn så nära.

Thure
 
Så rackarns hotad kan man inte vara när min sitter i en större motorbåt och kör fram till björnen som är i vattnet. Att sedan gå så nära med motorn på kan man ju diskutera lämpligheten i.
 
Verkligen urdåligt av Expressen att skriva om det NU, !½ månad efter händelsen,och dessutom förvanska den så.

Läs kommentarerna, och sluta för allt i världen att hänvisa till kvällstidningar här i forumet, det är lika oseriöst som att de skriver sån här skit!

Händelsen uppmärksammades för övrigt här: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=50299 - när den var en nyhet.
 
Verkligen urdåligt av Expressen att skriva om det NU, !½ månad efter händelsen,och dessutom förvanska den så.

Läs kommentarerna, och sluta för allt i världen att hänvisa till kvällstidningar här i forumet, det är lika oseriöst som att de skriver sån här skit!

Händelsen uppmärksammades för övrigt här: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=50299 - när den var en nyhet.


Tyckte bara att det var skrattretande dålig journalistik som
bara får folk felaktigt inställda till vilda djur.
Jag vet att kvällstidningarna skriver mycket skit, men tror nog att många på utsidan läser kvällspress ändå.
Jag har min förhoppning att utsidans läsare kan bedöma om det är skit.
Jag gjorde ett inlägg om säkerhet, vindskyddet som åskan slog ner i, det var kanske ett skitinlägg eftersom informationen kom från en kvällstidning...
Morgontidningarna är inte helt befriade från åkomman....
För att inte tala om tidsskrifterna som heller inte har rätt "vinkling" på allt de publicerar.
peter1959


peter1959
 
Senast ändrad:
Lovar, det ska aldrig hända mer kajsa !
Tyckte bara att det var skrattretande dålig journalistik som
bara får folk felaktigt inställda till vilda djur.
Har även ett på fiskeforumet, men det var menat som ett skämt...
Förlåt...
peter1959
Det är lugnt Peter :) Fast det framgår ju inte riktigt av dina inlägg att det var journalistiken du skämtar om...


Men. Jag tycker att det alltför ofta här i forumet skrivs fördömande och arrogant om människor som råkat ut för olyckor i naturen och möten med djur. Till och med efter allvarliga skador och dödsfall kommer det okänsliga inlägg från forumets medlemmar som spydigt kommenterar vilka fel de drabbade gjort. Att man kan han så lite empati att man skriver sådant i ett offentligt forum är obegripligt för mig, och egentligen är det det jag reagerar mot. Tycker verkligen det behövs en skärpning här i forumet när det gäller sådant!

Nu råkade det bli du som fick skopan, det var inte tanken. Tur jag vet (tror) att du tål det, kompis.
 
Skrivet av KebneKajsa:
Nu råkade det bli du som fick skopan, det var inte tanken. Tur jag vet (tror) att du tål det, kompis.
Puh! Tack Kajsa.
Du har rätt i att det finns vissa kommentarer som det saknas empati, ödmjukhet i .
En del känner inte igen ödmjukheten om den skulle gå förbi iklädd blinkande julgransbelysning med bjällror...
Hoppas att jag inte faller i den gropen.
peter 1959
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.