beg rullar.

Det är ett Winston LT 7,9 fot femdelat.
rullfäste i nickelsilver/birdseye maple.
om jag tycker om det....
det är en kärlekshistoria, jag älskar det!
efter att ha provat det första gången vill jag aldrig vara otrogen mot det.......
 
Fint spö!

Kul!
Jag letar nämligen lite försiktigt efter ett lättare klassat spö till småströmmar och sarv/mört/abborre fiske.
Så alla tips mottages tacksamt.

P.S. Det var inte den billigaste flugpinnen jag har sett!! :O
[Ändrat av esoxlucius74 2003-05-13 kl 09:14]
 
Nä den var inte billig alls, men vilken pinne!
outstanding känsla, livstids ovilkorlig garanti och den finishen så var det värt var enda krona...

har du kollat på Winstons glasfiberspön? "retro series" det vore något att fiska småströmmar med!
vad hade du tänkt dig för spö då?
 
Niklas, du som liksom jag är visionlirare... Har du kollat in 3zone 7'6" #3... riktigt läckert... Har du två kkr till över så är Extreme 7'6" #3 snäppet värre.
 
Dags att förnya sig!?

Har faktiskt aldrid provat något av visions spön...
men det kanske e dags för något i den stilen, hur e dom i aktion och känsla?
ngn. som vet vem som för Vision i gbg trakten?
 
Sunray Shadow; sa:
Niklas, du som liksom jag är visionlirare... Har du kollat in 3zone 7'6" #3... riktigt läckert... Har du två kkr till över så är Extreme 7'6" #3 snäppet värre.
Jomenvisst har jag gått och känt och klämt på dessa båda spön!! Du har så rätt så rätt, de är verkligen prisvärda så det lutar väl åt något av de två (troligen det billigare 3-zone..) Men det skulle vara trevligt att få lite förslag på andra märken att jämföra med också....
 
Glasfiber..

Jag testade Vision Midge #3 5´6" i glasfiber för ett tag sen.. det med en DT-lina vore mumma vid de små vattendragen. Mycket trevligt spö för närfisket med fina presentationer. Det spöet ligger högt på min "vill ha" lista just nu!

/David
 
Inte så svårt att lägga fram huvuddragen för ett spös karaktär, tycker jag.

Ex. hel- eller halvaktion, sedan kan man ju berätta om det är lång- eller kortslagigt, dessutom kan man ju informera om man tycker att klassningen är korrekt och kanske man rent av upplever att alla parametrar är precis mitt emellan.

Det hela förutsätter naturligtvis, att man använt/kastat med spöt i fråga och testat med ett par olika linor.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nikarv78 Någon som kan berätta mer om dessa två spön med rullar? Fiske 3
Ahvenet Specialvarianter av gamla rullar Fiske 4
Flaggan Fd Loop rullar Fiske 2
TG Rullar vs Saltvatten Fiske 5

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...