Fiske Fiske på naturens villkor

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2015-03-10, 16:52
68678 68678 är inte uppkopplad

fråga Flugfiskevatten

Sitter nu och planerar sommarens flugfiske/fjällvandring. Vill prova vattnen i fjäll och skogsområdena norra Jämtland och södra Västerbotten alltså Strömsundskomun och Vilhelmina kommun. Har någon här på utsidan någon erfarenhet, några tipps eller rekommendationer om detta område?
Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 18:34
anders998 anders998 är inte uppkopplad

Tyvärr...men hör av dej om du dimper ner i Norrbotten... så kan du få lite tips.
Anders
Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 18:44
killroy04 killroy04 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Ute Jämt Visa inlägg
Sitter nu och planerar sommarens flugfiske/fjällvandring. Vill prova vattnen i fjäll och skogsområdena norra Jämtland och södra Västerbotten alltså Strömsundskomun och Vilhelmina kommun. Har någon här på utsidan någon erfarenhet, några tipps eller rekommendationer om detta område?
Fiskat en del runt tärnaby etc men tyvär inget vatten jag vill dela med dom håller jag för mig själv dock så är dom flesta av pölarna och drag där borta fulla med fin öring och harr så jag hade personligen snarare bestämt vart jag vil fiska/vandra för oavsett var du fiskar kommer du få fin öring .
Svara med citat
Gammal 2015-03-12, 04:14
68678 68678 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av anders998 Visa inlägg
Tyvärr...men hör av dej om du dimper ner i Norrbotten... så kan du få lite tips.
Anders
Det låter ju spännande! Det blir till att börja planera för nästa sommar också då för dit ska jag någon gång.

Citat:
Ursprungligen postat av killroy04 Visa inlägg
Fiskat en del runt tärnaby etc men tyvär inget vatten jag vill dela med dom håller jag för mig själv dock så är dom flesta av pölarna och drag där borta fulla med fin öring och harr så jag hade personligen snarare bestämt vart jag vil fiska/vandra för oavsett var du fiskar kommer du få fin öring .
Det låter betryggande!

..........jag tackar för svaren!
Svara med citat
Gammal 2015-03-12, 07:30
undvall undvall är inte uppkopplad

Södra Storfjället....

Hejsan,

Nu var det väl typ 15 år sedan i runda slängar jag var där, men jag och två kompisar knallade runt på Södra Storfjället, strax sydväst om Tärnaby , och fiskade i olika småtjärnar och bäckar med mycket god framgång. Visst var det mest mindre fiskar som vi fick, men många var dom :-)

Har även hört i andra hand att området nordost om Hotagsfjällen (precis norr om Valsjöbyn...), typ runt Stenfjället, Ryggfjället och området därikring, ska vara mycket trevligt att besöka både för fiske och för ripjakt.

/ Stefan
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:12.

Logga in

Tips!