Abu Reflex

Hojt alla glada fiskevänner!

Finns det ingen i detta avlånga land som besitter an hög med ABU Reflex som inte längre används. Framförallt 12g vit kropp med sked i svart/mässing och en härlig orange fjäder i kroken... Satte den sista i arsenalen för ett par veckor sedan, storgäddan som beslöt sno in sig i nått på botten.

"1½ vecka kvar, sen blir det fiskesemester i norska fjällen! 10 dagar med flugspöet klistrat i händerna!"
 
ABU tillverkar inte den längre vad jag vet...Därav min stora panik =P...
Finns med orange kropp och visst jag kan sätta mig och komponera om de som ligger i lådan, men njae... Är kanske trots allt bara en fix idé att just vit kropp med svart sked ska vara speciell. Men som du vet: -Tron kan flytta berg *s*.

Men givetvis ska jag titta upp ditt tips! *tackar*
 
Sen är det ju så med favoritdrag/flugor: ju mer du tror på den och fiskar med den desto mer fisk får du med den. De flugor/drag som ligger i lådan fångar ju inte mkt ;)
 
Nog verkar det som om att Reflex fortfarande tillverkas och säljs. Kolla på abugarcia.se.

Själv har jag alltid föredragit Sonette. Orsaken därtill är höljd i dunkel. Det är väl nåt vidskepligt kan jag tro. Så brukar det som sagt vara med fiske.
 
Jodå, reflex som modell tillverkas fortfarande...men jag jagar en modell som gått ur produktion. Den vita kroppen med svart/mässings sked... Kroppen finns kvar och skeden finns men med orange kropp... Får nog helt enkelt pyssla ihop min favorit själv till sist =P

O Tradera är faktiskt en ganska bra källa för o hitta gamla klenoder =)

Vad gäller drag i lådan o de man använder kan man ju inte mer än att hålla med...frågan är hur många pärlor man har i lådan som aldrig ens smakat vatten *lider med*

Har för övrigt ett par små, men riktigt trevliga, Jensen-spinnare i lådan. Går att spinna hem precis hur långsamt som helst, perfekt för slöa vår-borrar!
 
Kanske här...

Hojt alla glada fiskevänner!

Finns det ingen i detta avlånga land som besitter an hög med ABU Reflex som inte längre används. Framförallt 12g vit kropp med sked i svart/mässing och en härlig orange fjäder i kroken... Satte den sista i arsenalen för ett par veckor sedan, storgäddan som beslöt sno in sig i nått på botten.

"1½ vecka kvar, sen blir det fiskesemester i norska fjällen! 10 dagar med flugspöet klistrat i händerna!"
Hej Googlade o fann denna försäljare:

http://www.cykelochfiskecenter.se/fiske/category_23/product_304.html

Hoppas det hjälper...Ett av dragen, det fjärde uppifrån verkar stämma på din beskrivning.
 

Bilagor

  • imagesde.jpg
    imagesde.jpg
    1.7 KB · Visningar: 938
  • imageseeee.jpg
    imageseeee.jpg
    3.3 KB · Visningar: 854
:) Ser bra ut på bild... Kanske att han har ett par gamla baggar liggande i fyndlådan!!
tack för titten!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ljaw ABU pimpel2 Fiske 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.