Johanna Davidsson har skidat till Sydpolen

Jag hörde på radion att Johanna Davidsson har skidat ensam till Sydpolen och att hon var vad jag förstod den snabbade tjejen hittills

Ursäkta om det står någon annanstans. Jag hade ingen koll på att hon var på väg till Sydpolen. Hon är nog inte lika mediakåt som "den store cyklisten" som åker flyg.

Per
 

Vilken bedrövligt skriven artikel.

"Från Antarktis till Sydpolen" - får man vara hur okunnig som helst som journalist? Sydpolen ligger på Antarktis (som ju är en världsdel och kontinent) det är inte möjligt att åka från Antarktis till Sydpolen, man är på Antarktis hela tiden...

Hennes rekord gäller från Antarktis kust (I hennes fall specifikt Hercules Inlet) till Sydpolen.

Grym prestation för övrigt!
 
En diger lista rekord hon slagit :) (från http://www.corren.se/sport/rekordtjejen-fran-normlosa-om4456093.aspx):
- Första svenska kvinna som skidat solo till Sydpolen.

- Första svensk som tagit sig tur och retur till Sydpolen från kusten.

- Snabbaste svensk som skidat till Sydpolen (38 dagar, 23 timmar och 5 minuter).

- Snabbaste kvinnan i världen som skidat solo till Sydpolen.

- Snabbaste personen i världen som tagit sig tur och retur till Sydpolen från kusten (56 dagar).
 
Vilken bedrövligt skriven artikel.

"Från Antarktis till Sydpolen" - får man vara hur okunnig som helst som journalist? Sydpolen ligger på Antarktis (som ju är en världsdel och kontinent) det är inte möjligt att åka från Antarktis till Sydpolen, man är på Antarktis hela tiden...

Hennes rekord gäller från Antarktis kust (I hennes fall specifikt Hercules Inlet) till Sydpolen.

Grym prestation för övrigt!

Tyvärr så är inte Correns journalister de vassaste.
Det är ofta bedrövligt dåligt skrivna artiklar men det ju trevligt att en sådan här prestation uppmärksammas.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...