Fälgar.hmm Vilka ska man ta?

Hej där ute i cykelskjulen sitter här å grubblar på fälgar alltså vilka ska man ta alltså?Kör väl mest xc men har ju tänkt att de ska hålla å hopa me åxå åsså ska de fixa lite freeride åkning.Ja va fan de ska hålla för mtb åkning på alla sätt allt från xc till dh.Å de ska vara för skivbroms.Ja du där har vi nå å grubbla över me vilka bromsar ska man köpa???hmmm hoppas ni har några bra förslag å egna erfarenheter att dela med er.Hmmmm ja du nu ska jag fundera vidare.Ha det tja
 
Fälgar

goddag!

Har själv Mavic 321 för skivbroms vilka verkar vara helt omöjliga att göra skeva, enda nacldelen är bara att de är något tunga. Men helrre lite tunga o hållbara, än veka och lätta. Då det gäller skivbromsar så har jag Shimanos XT vilka funkar hur bra som helst, ett ritkigt bett i dom! Dom vill jag verkligen rekommendera!!

MVH

Fredrik
 
Tackar för tipset om fälgarna jo då jag vet att de är bra har polare som kör på dem.har själv testat hoj me xt skivor på å du har rätt de tar bra.Nu är det ba så att jag vill helst inte ha mavic utan nå annat märke.Man vill ju va lite orginel.Men det verkar ju inte som det är nån som har nå annat än mavic så det slutar väl me sånna till slut.
 
Det vart Mavic

Jaha ja jag köpte Mavic fälgar trotts allt fick för bra pris för att säga nej så nu har man utrustat hojen med Mavic X317 fälgar me Magura Fun nav å magura clara skivbroms.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...