Cykelsällskap några veckor i sommar

Är sugen på att cykla några veckor i sommar, kanske Mallorca,Wales eller längs Donau. Är öppen för förslag. Har gjort många turer i Europa på egen hand men nu vill jag ha sällskap. Jag är 61 år och tycker om att cykla i lugnt tempo och inte för långa dagsetapper. Vi tältar eller tar in på B&B eller små hotell längs vägen. Vore kul om någon/några vill hänga på. Hör av dig om du är intresserad.
 
Vad är det för fel på Sverige! ”Nej jag förstår dig.” Den dagen du har lust att cykla i Sverige får du gärna höra av dig igen, då följer jag med.
 
Cykling i Europa

Har funderat på cykling med Girona, ca 10 mil norr Barcelona som utgångspunkt. Bra uthyrare av kvalitetscyklar och lågprisflyg dit ner. Tidpunkt vår, försommar innan det blir alltför varmt. Vackert, omväxlande landskap i Katalonien och fin cykelkultur där.
 
ang..Cykelsällskap några veckor i sommar

2011 hängde jag med Anki på en fantastisk cykelresa genom Grekland, Albanien, Montenegro och Serbien. En hel månad med fantastiska upplevelser och minnen :)

/Peter
 

Bilagor

  • Grekland.jpg
    Grekland.jpg
    102.4 KB · Visningar: 955
Får jag bara fråga, hur ni gör med cyklarna ? Hyr ni på plats eller flyger ni ner med dom, alt. hänger på dom bak på en bil, eller skickar dom ?
 
Får jag bara fråga, hur ni gör med cyklarna ? Hyr ni på plats eller flyger ni ner med dom, alt. hänger på dom bak på en bil, eller skickar dom ?

själv brukar jag flyga med cykeln till startpunkten om jag nu inte helt enkelt börjar cykla direkt hemifrån förstås, vilket är klart smidigast och dessutom helt gratis.
 
Sverige ligger i Europa :) men jag antar att du vill söderöver? jag har tagit båt från Malmö till nånstans i Tyskland vid ett tillfälle (Göteborg - Kiel går ju också) och även från Stockholm till Tallinn bl a, det går smidigt det med. vad som är bäst beror förstås på varifrån du åker och vart du vill. flyg är alltid lite joxigt tycker jag, lite av ett nödvändigt ont ser jag det som de gånger jag väljer det sättet.
 
Jag har gjort lite olika beroende på var jag har cyklat. De går bra att flyga med cykel, men jag har även haft med cykel på buss och på tåg.På Irland hyrde jag cykel där kunde man hyra cykel i en stad och lämna den i en annan, väldigt smidigt. De va många år sedan jag cyklade på Irland så jag vet inte om det systemet fortfarnde finns.
 
Intresserad

Hej Anki! Jag bor i Göteborg och fyller 61 i sommar. Tycker mycket om att vandra och att cykla. Har inte varit på cykelresa i Europa men gör det gärna.
Har du tänkt dig nån månad eller datum redan eller går det att diskutera? Om vi bor geografiskt nära kan vi ju träffas och prata om saken och bekanta oss med varandra.
Byter jobb nu i vår och får mycket färre semesterdagar men en 7-10 dgr i augusti passar in bra för min del.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
joakjoha Söker cykelsällskap, Sverige/Norge i juli. Långcykling 0
hannulan Cykelsällskap Långcykling 4
cocosnot Cykelsällskap Rostock-Istanbul? Långcykling 0
hannulan Cykelsällskap Pamir Highway o Kyrgystan Långcykling 1
GiantTurtle Cykelsällskap sökes, juli/augusti Långcykling 2
Christian1 Cykelsällskap Maj/Juni? Långcykling 9
lovisahaha Jag vill ha cykelsällskap till Barcelona nån gång i sommar! Långcykling 16
danjou Cykelsällskap Sverige-Kapstaden Långcykling 3
hsalberg Cykelsällskap Juni-September i Europa Långcykling 0
En_man Finland/Baltikum i två veckor Långcykling 0
Magnus 1978 Tips på cykelsemester, 3-4 veckor? Långcykling 27
Klaus Marocko två veckor i november? Långcykling 1
johannab92 Uppsala - Västkusten på cykel i sommar Långcykling 5
annasawesomelifee Tips packning cykeltur Göteborg-Norrtälje i sommar! Långcykling 2
johamatt USA i sommar Långcykling 6
Tompaa Söker cykelkamrat till Europatur i sommar! Långcykling 1
utsidan2007 Någon som har planerat/vill cykla ner i Europa i sommar? Långcykling 1
Dr manne Cykelsemester i Europa i sommar? Långcykling 3
Erkabubben Cykelpartner sökes för tur genom Europa i sommar (2014) Långcykling 0
Anki56 Sällskap sökes för långtur i sommar Långcykling 3
emmaskold MTB cykling i Leogang i Österrike i sommar - SÄLLSKAP SÖKES! Långcykling 0
marcusasp Cykelkompis sökes?:) destination Afrika, våren/sommar 2013 Långcykling 0
Gohan Tips på cykling i sommar Långcykling 3
AnnMikaela Någon som vil långcykla i sommar? Långcykling 4
.:matilda Europacykling i sommar (2011) - resekompisar sökes! Långcykling 10
subreal Sällskap i östeuropa i sommar? Långcykling 13
seas Island runt på cykel i sommar! Långcykling 5
maska Hjälp! ska cykla på Gotland i sommar. Långcykling 21
Karlholm Genom Sverige i sommar? Långcykling 28
The Trooper 10-14 dagar i sommar,vart svänger man? Långcykling 1
A-K Sommar på Lofoten Långcykling 5
mothesta Längs Gudbrandsdalen i sommar Långcykling 0
mothesta Gibraltar i sommar Långcykling 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...